شما اینجا هستید

اقتصادی » ناخرسندی فرانسه و ایتالیا از اظهارات مرکل در خصوص اصلاحات اقتصادی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری نسیم به نقل از رویترز، در حالی که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مصاحبه با نشریه دی‌ولت خواسته است تا ایتالیا و فرانسه اقدامات و تدابیر بیشتری را برای اجرای اصلاحات اقتصادی و هماهنگ کردن بودجه خود با قوانین کمیسیون اروپا انجام دهند، این اظهارات با واکنش منفی ایتالیا و فرانسه روبه‌رو شده است.

بر اساس این گزارش مقام های رسمی ایتالیا و فرانسه از مرکل خواسته‌اند تا به جای سخنرانی کردن برای سایر کشورها به فکر مشکلات اقتصادی آلمان باشد.

اگر فرانسه و ایتالیا برای کاهش کسری بودجه و اصلاحات اقتصادی تلاش و اقدام بیشتری انجام ندهند با جریمه های کمیسیون اروپایی روبه‌رو خواهند شد. ایتالیا با بحران بدهی سنگینی روبروست و یکی از بالاترین بدهی‌ها را در بین کشورهای عضو یورو در اختیار دارد.

مرکل تصریح کرد: کمیسیون اروپا به روشنی اعلام کرده است که اقداماتی که تاکنون انجام شده کافی نبوده است، من هم با این مسئله موافق هستم.

ساندرو گوتزی وزیر امور اروپایی دولت ایتالیا به شدت نسبت به اظهارات مرکل واکنش نشان داد و گفت: این مسئله مایه تأسف است که مرکل اصلاحات اقتصادی مطرح شده توسط دولت متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا را ناکافی ارزیابی کرده است.

وی افزود: دولت ایتالیا به خودش اجازه نمی‌دهد تا در امور داخلی یک کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا دخالت کند و از آلمان نیز می‌خواهد تا همین احترام را برای ایتالیا قائل باشد. شاید بهتر باشد که مرکل تمرکز بیشتری بر تقاضای داخلی آلمان داشته باشد و بر کمبود سرمایه‌گذاری در اقتصاد آلمان تمرکز کند.

میشل ساپین وزیر دارایی فرانسه نیز در واکنش به اظهارات مرکل گفت: اظهارات صدر اعظم آلمان احتمالاً با هدف جلب رضایت اعضای حزب خودش بوده است که قرار است نشست سالیانه حزب دموکرات مسیحی آلمان هفته جاری در کلن برگزار شود.

وی افزود: ما روند اجرای اصلاحات در فرانسه را برای راضی کردن یک رهبر اروپایی یا دیگری انجام نمی دهیم، این اصلاحات تنها به خاطر اینکه برای فرانسه لازم است، انجام می شود. آلمان نیز مشکلات خاص خودش را دارد.

فرانسه پیش از این باید کسری بودجه خود را تا سال ۲۰۱۳ میلادی به کمتر از ۳ درصد تولید ناخالص داخلی کاهش می داد ولی اکنون مشخص شده است که پاریس تا سال ۲۰۱۷ میلادی قادر به دستیابی به این هدف نخواهد بود. فرانسه با بحران بیکاری نیز روبه‌رو است و این مسئله موجب شده تا محبوبیت اولاند با افت شدیدی روبه‌رو شده و وی به منفورترین رئیس جمهور فرانسه پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شود.

انتهای پیام/پ۱

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم