شما اینجا هستید

بین الملل » چرایی تلاش نتانیاهو برای به تعویق انداختن انحلال کنست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری نسیم، روزنامه یدیعوت آحارونوت در شماره امروز خود نوشت: در حالیکه قرار است فردا آغاز مبارزات انتخاباتی اعلام شود، نتانیاهو همچنان برای تشکیل کابینه جایگزین با مشارکت احزاب حریدیم تلاش می کند اما به نظر می رسد که وی در متقاعد کردن «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» برای مشارکت در دولتی که حریدیم در آن مشارکت دارد، ناکام مانده است.

به نوشته این روزنامه، نتانیاهو روز گذشته با لیبرمن دیدار کرد تا مرگ مادرش را به وی تسلیت بگوید و دو طرف در این دیدار به مدت طولانی با هم گفت‌وگو کردند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع سیاسی نوشت که نتانیاهو برای متقاعد کردن لیبرمن به موافقت با تشکیل کابینه جایگزین با مشارکت حریدیم تلاش می کند.

بر اساس این گزارش، کمیته کنست که بایستی قانون نهایی انحلال کنست را تدوین کند هنوز تشکیل جلسه نداده و هنوز زمان جلسه مربوط به تدوین قانون نهایی را تعیین نکرده است و این به معنای آن است که کنست احتمالا برای رأی گیری فردا دوشنبه آمادگی نداشته باشد.

یدیعوت آحارونوت همچنین به نقل از برخی منابع سیاسی نوشت که نتانیاهو سعی دارد رأی گیری درباره قانون انحلال کنست را به تعویق بیاندازد تا زمینه برای تشکیل کابینه جایگزین فراهم شود.

از سوی دیگر برخی محافل نزدیک به لیبرمن و نتانیاهو هر گونه گفت وگوی این دو نفر درباره به تعویق افتادن انتخابات و تشکیل کابینه جایگزین را تکذیب و تاکید کردند که رأی گیری درباره انحلال کنست فردا دوشنبه انجام می شود و انتخابات نیز در موعد مقرر ۱۷ مارس (۲۶ اسفند) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم