شما اینجا هستید

ایران » تقاضای کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند از مردم، ممنوع است

تقاضای کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند از مردم، ممنوع است

سخنگوی سازمان ثبت احواال: به همه استاندار‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ شده است که حق ندارند کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند را تقاضا کنند بلکه باید به صورت برخط کار‌ها را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری صداا و سیما، آقای سیف الله ابوترابی در برنامه «صبح و گفتگو» با بیان اینکه ظرفیت صدور ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند را در ماه دااریم، افزود: از مجموع جمعیت ۶۴.۵ میلیون نفر بالای ۱۵ سال، بیش از ۶۱ میلیون نفر مرااحل ثبت نام کارت ملی هوشمند راا انجام دادند و برای بیش از ۵۱ میلیون نفرکارت صادره شده که حدود ۵ میلیون آن، تولید داخل است.

وی ادامه داد: در پایان سال ۹۶، مدت زمان انتظار صدور کارت به ۱۵ روز رسیده بود، اما در سال ۹۷ به دلیل تأمین نشدن اعتبار و بدنه کارت از خارج از کشور به تولید داخلی رو آوردیم و در اواخر سال ۹۸ اولین مرحله تولید نهایی انجام شد.

سخنگوی سازمان ثبت احواال کشور با بیان اینکه قیمت تمام شده کارت، تقریبا ۱.۵ برابر مقداری است که ااز مردم گرفته می‌شود، تصریح کرد: بودجه‌ای که باید تخصیص دااده می‌شد، تخصیص داده نشده ااست و به صورت هفتگی به دنبال حل مسائل مالی هستیم.

ابوترابی ضمن اشاره به تراشه‌های وارداتی اذعان کرد: هر کسی که در کشور ظرفیت تولید بدنه کارت را داشته باشد ما استقبال می‌کنیم تا مشکل صدور کارت‌ها حل شود.

وی در رادیو گفتگو با ابرااز خوشبختی از اقبال مردم به گرفتن کارت هوشمند پس از ابطال کارت‌های قدیمی خاطرنشان کرد: در چندین بانک کارت هوشمند راا کاربردی کردیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم