شما اینجا هستید

ایران » امام جمعه شهر چمران: نمایندگان مجلس از پرداختن به موضوعات فرعی پرهیز کنند/ اولویت مجلس حل مشکلات اصلی و درمان دردهای مردم باشد
گروه : ایران , سیاسی

امام جمعه شهر چمران: نمایندگان مجلس از پرداختن به موضوعات فرعی پرهیز کنند/ اولویت مجلس حل مشکلات اصلی و درمان دردهای مردم باشد

امام جمعه شهر چمران گفت: موضوعات و مسائل باید در مجلس اولویت‌بندی شود و نمایندگان ببینند امروز مشکلات اصلی مردم چیست و درباره آنها چاره‌اندیشی کنند و گرفتار حاشیه‌ها و مسائل فرعی نشوند.

به گزارش خبر گزاری سیف به نقل از معاونت فرهنگی تبلیغی ستاد اقامه نماز جمعه شهر چمران، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک سالروز تأسیس بسیج مستضعفین اظهار کرد: بسیج یک نهاد مردمی است که باید مردمی بماند.

وی افزود: این نهاد برخاسته از بطن مردم است و امام راحل(ره) هنگامی که دید دشمن قدار با تمام وجود آماده مقابله و مواجهه با انقلاب اسلامی ایران است دستور تشکیل این شجره طیبه را صادر فرمود و از ظرفیت مردم بهره‌گیری کرد.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: امروز آحاد مردم از اقشار مختلف در این شجره طیبه عضویت دارند و این نهاد مقدس در خط مقدم خدمت‌رسانی است و در عرصه‌های مختلف از زلزله و سیل گرفته تا همه‌گیری کرونا در کنار مردم و پیشگام بوده است.

عبادی ادامه داد: شجره مقدس و طیبه بسیج بیش از آن که یک ارگان نظامی باشد یک ارگان مردمی است و این روحیه در کنار مردم بودن و ایثارگری باید تداوم پیدا کند و بسیجیان باید برای مردم الگو و اسوه باشند و بهترین الگو برای بسیجیان نیز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

وی تصریح کرد: این شهید والامقام یک بسیجی انقلابی ولایتمدار بود که تمام عمر بابرکت خود را صرف ایثار و مجاهدت برای مردم کرد و هرجا نیاز بود از سیل حمیدیه و سوسنگرد گرفته تا جبهه‌های مقاومت در سوریه و عراق در خط مقدم حضور داشت.

امام جمعه شهر چمران متذکر شد: شهید حاج قاسم سلیمانی در راه اسلام و انقلاب و رهبری و یاری به مردم مستضعف یک لحظه از پای ننشست و در آخر نیز مزد و هدیه تلاش‌های خود که همان شهادت در راه حق بود را از خداوند دریافت کرد.

عبادی در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، اظهار داشت: خطاب ما به نمایندگان مجلس این است که باید همانند شهید مدرس انقلابی عمل کرده و قوانینی تصویب کنند که گره‌ای از مشکلات مردم را باز کند.

وی عنوان کرد: نباید در مجلس به بعضی از موضوعات فرعی که دردی از دردهای مردم را دوا نمی‌کند پرداخته شود. موضوعات و مسائل باید در مجلس اولویت‌بندی شود و نمایندگان ببینند امروز مشکلات اصلی مردم چیست و درباره آنها چاره‌اندیشی کنند و گرفتار حاشیه‌ها و مسائل فرعی نشوند.

خطیب جمعه شهر چمران افزود: امروز خواسته و مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب خدمت به مردم است. نمایندگان مجلس باید این خواسته را مورد توجه ویژه خود قرار دهند. امروز درخواست و مشکل بزرگ جامعه و مردم اشتغال است. نمایندگان باید برای این معضل چاره‌اندیشی اساسی کنند.

عبادی تأکید کرد: نمایندگان مجلس نباید خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای و فرعی کنند که جز ضرر و خسران هیچ نتیجه‌ای برای کشور و مردم ندارد.

وی یادآور شد: در شهرستان بندر ماهشهر با وجود این همه صنایع، بنادر، زمین‌های حاصلخیز، رودخانه‌ای که در آستانه خشکیدگی است و این همه ظرفیت‌های ویژه، وجود این همه فقر، بیکاری، محرومیت و تبعیض به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: زمانی این منطقه قطب کشاورزی بود اما متأسفانه به دلیل وجود صنایع پتروشیمی مردم زمین‌های کشاورزی را رها کرده و دنبال اشتغال در صنعت هستند. کشاورزی باید دوباره در این شهرستان احیا شود و رونق مجدد بگیرد.

عبادی با بیان اینکه اکنون زمان شعارهای کلیشه‌ای به پایان رسیده، اظهار کرد: مردم از مسئولان انتظار اقدام و عمل دارند. توجه ویژه به معضل بیکاری که امروز گریبان‌گیر جوانان منطقه شده از مطالبات اصلی مردم است و مسئولان باید با روحیه انقلابی و جهادی به جنگ با بیکاری بروند.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها به حل مشکل تملک اراضی شهر چمران اشاره کرد و گفت: امروز اتفاق بسیار مثبتی در شهر چمران افتاده و جا دارد از نماینده مجلس، سرپرست فرمانداری، شهردار، اعضای شورای شهر، مدیران صنایع و همه مسئولانی که در حل مشکل تملک اراضی نقش داشتند تقدیر و تشکر کنم.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: در جلسه اخیری که برای حل این مشکل برگزار شد تصمیمات بسیار خوب و ارزنده‌ای برای رفع معضل تملک اراضی و توسعه و پیشرفت و آبادانی شهر چمران اتخاذ شد که نویدبخش اتفاقات بسیار خوب و مثبتی در شهر خواهد بود.

عبادی در پایان با تبریک صدور حکم انتصاب شهردار چمران گفت: امیدواریم «حسین قمری» این جوان نخبه با روحیه جهادی و انقلابی و با هم‌فکری و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر نهادها و ارگان‌ها مشکلات شهر چمران را مرتفع کرده و شاهد توسعه و پیشرفت این شهر باشیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم