شما اینجا هستید

ایران »  دپوی گوگردها این بار هوای ماهشهر را گرفت
گروه : ایران , سیاسی

دپوی گوگردها این بار هوای ماهشهر را گرفت

حرف مردم ماهشهر این است که چرا در جهت حفظ سلامت هوایی که نفس می‌کشند ،حتی یک چادر برای روکش روی انبارها هم از آنها دریغ می‌شود!

 

سال‌هاست که مردم ماهشهر با مشکلات عدیده‌ی انبارهای روباز و غیر استاندارد گوگرد دست و پنجه نرم می‌کنند، حرفشان این است که چرا در جهت حفظ سلامت هوایی که نفس می‌کشند ،حتی  یک چادر برای روکش روی انبارها هم از آنها دریغ می‌شود!
این درحالی است که ذرات گوگرد دپو شده در این انبارهای روباز علاوه بر جابه جا شدن به وسیله باد و آلوده کردن هوا و زمین های اطراف، به راحتی وارد منابع آب سطحی و خلیج فارس می‌شوند و پرنده‌ها نیز به اشتباه این ذرات را به عنوان غذا، مصرف می‌کنند که این امر می‌تواند آثار زیانبار بسیاری به همراه داشته باشد و در نهایت وارد زنجیره غذایی انسان شود و انسان را نیز متاثر کند و بر منابع آب و خاک و همچنین بر حیات وحش منطقه و در نهایت تمام اجزای اکوسیستم از جمله انسان‌ها آثار مخربی بر جای می‌گذارد.
حالا اما انبار گوگرد پتروشیمی رازی هم  اینروزها سرو صدای زیادی به پا کرده و آنگونه که محمدحسین قادسی، کارشناس واحد ایمنی و بهداشت شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)  گفته است:انبار‌های غیر استاندارد گوگرد این شرکت نیز که فضای وسیعی را به خود اختصاص داده است را به رنگ زرد گوگردی درآورده و موجب آلودگی هوا و زمین شده است و در مواقعی که باد می‌وزد این ذرات گوگرد به راحتی همانند طوفان ماسه در منطقه پخش شده و به دلیل نزدیکی پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) به این انبار روباز، تمامی نیرو‌های فعال در این مجتمع درگیر این مشکل بوده و سیستم تنفسی آن‌ها تمامی عوارض ناشی از این ذرات سمی را دارد.
افزون بر این با توجه به استعلام‌های گرفته‌شده از سازمان هواشناسی و اداره آتش‌نشانی پتروشیمی بندرامام، عمده توده‌های هوا از سمت جنوب غرب وارد مجتمع می‌شود و همواره از روی گوگرد‌های انبار شده عبور کرده و ذرات گوگرد را با خود حمل می‌کنند.
سوال اما اینجاست که با توجه به ضررهای جبران‌ناپذیر گوگرد بر انسان ها و اکوسیستم منطقه چرا  آنگونه که باید از مکانیزه کردن انبارهای  گوگرد استقبال نمی‌شود؛ زیرا اصلی ترین راه مقابله با ریزگردهای گوگردی احداث واحد دانه‌بندی استاندارد و تبدیل آن به گرانول و ایجاد انبارهای مکانیزه است همان کاری که مدتی است در عسلویه عملی شده و حالا هوای هر چند آلوده‌ی عسلویه مدتی است حداقل گوگرد ندارد. و سوال بعدی اینجاست که معمولا چرا وقتی مشکلی به بحران تبدیل نشده به آن رسیدگی نمی‌شود؟/نفتی ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم