شما اینجا هستید

ایران » سخنگوی دولت: افراد فاقد خودرو یارانه بنزین می‌گیرند
گروه : ایران , سیاسی

سخنگوی دولت: افراد فاقد خودرو یارانه بنزین می‌گیرند

سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت از اختصاص یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو خبر داد و گفت: طرح ما برای توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین این است که این یارانه به افراد اختصاص پیدا کند.

علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه درباره اختصاص یارانه بنزین به افرادی که خودرو ندارند، گفت: تا پیش از این یارانه بنزین به دارندگان خودروها اختصاص پیدا می‌کرد که ناعادلانه‌ بود چرا که بخشی از مردم فاقد خودرو هستند و چیزی به آنها تعلق نمی‌گرفت.
رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: موضوع دیگر اینکه برخی از مردم چند خودرو داشتند و چند برابر افرادی که یک خودرو دارند از این یارانه استفاده می‌کردند. بنابراین برای اینکه یارانه بتواند توزیع عادلانه‌تری داشته باشد. طرح این است که بنزین یارانه‌ای به افراد اختصاص پیدا کند.
بهادری جهرمی،  سرپرست خانوارها را متولی اخذ یارانه بنزین عنوان کرد و گفت: اکنون بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومانی و بنزین سه هزار تومانی داریم. وقتی بنزین ۳۰۰۰ تومانی فروش می‌رود، ۱۵۰۰ تومان تفاوت آن برای بازتولید به حساب هدفمندی یارانه‌ها می‌رود و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: فرض بر این است که اگر قرار است یارانه‌ای اختصاص داده شود و مابه‌التفاوتی دریافت شود، مستقیما سراغ افرادی که از بنزین استفاده نکرده‌اند برویم.
سخنگوی دولت یادآور شد: بر این اساس عده‌ای از یارانه با خریدن بنزین استفاده می‌کنند و گروهی دیگر هم که از این یارانه استفاده نمی‌کنند خود یارانه به آنها تخصیص پیدا می‌کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم