شما اینجا هستید

اقتصادی » یک تصویر با یک‌هزار و یک تفسیر؛ شیخ سیاست + شیخ تولید = حذف دلالان/ حرف راست را از سفیر بوسنی بشنوید !

یک تصویر با یک‌هزار و یک تفسیر؛
شیخ سیاست + شیخ تولید = حذف دلالان/ حرف راست را از سفیر بوسنی بشنوید !

به گزارش سیف نیوز به نقل از «شاپا» (شبکه اطلاع‌رسانی پتروشیمی ایران)، اگر به ۶ ماه قبل بازگردیم به استناد خبرهایی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد، «علیرضا صدیقی‌زاده» قرار بود به‌عنوان مدیرعامل جدید صنایع پتروشیمی خلیج فارس منصوب شود اما به یک باره «علی عسکری» رئیس پیشین صدا و سیما مدیرعامل بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران شد.

چه بخواهیم و چه نخواهیم، «صدیقی‌زاده» رقیب نانوشته «علی عسکری» شده بود و حالا با گذشت چند هفته از این تغییر و تحولات مدیریتی هرچند آنها دیروز برای امضای توافق نامه‌ای با شرکت بوسنیایی با هدف فروش محصولات ایزوسیانات عکس یادگاری گرفتند اما پیام بزرگ این عکس را باید در گفته‌های سفیر بوسنی و هرزگوین جستجو کنید.

«سمیر ولاجیچ» سفیر بوسنی در این نشست با زبان شیرین فارسی، گفته است: محصولات پتروشیمی ایران با دو یا سه واسطه با قیمتی بالاتر و کیفیتی پایین‌تر به بوسنی می‌رسید و با امضای این قرارداد با حذف دلالان و واسطه ها مستقیم از پتروشیمی کارون خریداری می‌کنیم.

خدمات «علیرضا صدیقی‌زاده» در پتروشیمی کارون، بزرگترین و مهمترین زنجیره محصولات ایزوسیانات ایران غیرقابل چشم پوشی است، پتروشیمی که تا پنج سال قبل یک فاز داشت و آن فاز هم با نصف ظرفیت تولید می‌کرد امروز با دو فاز بیش از ۷۰ درصد ظرفیت اسمی تولید می‌کند و به‌زودی با بهره برداری از «هایکو» و خودکفایی از واردات خوراک «فن‌آوران» آماده تولید با ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی می‌شود.

کارونی که تولید آن حول سه تا چهار محصول گردش داشت امروز نزدیک به ۲۰ گرید و محصول متنوع تولید می‌کند و این تنوع تولید موجب شده در پیچ و تاب‌های نوسان قیمت‌ها، این پتروشیمی در رقابت با عربستان در شرایط تحریم حرف اول و آخر را بزند.

واقعیت غیرقابل انکار این است که باید از «علیرضا صدیقی‌زاده» به دلیل احیای پتروشیمی کارون به عنوان «شیخ تولید» یاد کرد، مجتمعی با ریسک بالای تولید که کوچکترین حادثه آن منجر به حوادث غیرقابل توصیفی در هاب پتروشیمی خواهد شد.

اگر ادعا کنیم، «صدیقی‌زاده» شیخ تولید است، «علی عسکری» شیخ تمام عیار سیاست است و تا آنجایی‌که امروز با مقاومتی حرفه‌ای مانع تحمیل خواسته نامشروع کوتوله‌ها به هلدینگ خلیج فارس شده است، او تاکنون نه زیر رفیق بازی برای انتصابات رفته و نه می‌‌خواهد نقش ماشین امضا را برای کوتوله‌هایی بازی کند که زمان مصاحبه با خبرنگاران جای «شیمی» و «پتروشیمی» از «تاریخ و جغرافیا» می‌گویند.

امضای توافق نامه با «باس پول» بوسنی اتفاق بزرگی در صنعت پتروشیمی نیست برای امضای این توافق‌نامه‌ها هم بوق و کرنایی در صنعت راه نخواهد افتاد اما خبر خوش این تفاهم نامه آنجاست که فعلا دست «شیخ سیاست» جای «کوتوله‌ها» در دست شیوخ تولید هلدینگ است و این اتحاد تاکنون منجر به قلع و قمع دلالان و واسطه‌ها شده است، باور ندارید از سفیر بوسنی و هرزگوین سوال کنید …

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم