شما اینجا هستید

اقتصادی » نگاه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به مقوله کار و کارگر مبتنی بر آموزه های اسلامی خواهد بود/ حدود ۳۳ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مشغول به کار هستند

نگاه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به مقوله کار و کارگر مبتنی بر آموزه های اسلامی خواهد بود/ حدود ۳۳ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مشغول به کار هستند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: نگاه به مقوله کار و کارگر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نگاهی برگرفته از آموزه های اسلامی است، نگاهی توام با افتخار به کارگر و فرهنگ کار و تلاش.

به گزارش سیف نیوز ، ظهر چهارشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ نشست بررسی فرصت ها، راهبردها و راهکارهای پیش روی جامعه کار و تولید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ارسلان غمگین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان و برخی مدیران کل استان خوزستان در سالن «شهید همدانی» این سازمان برگزار شد.

پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این نشست مشترک با تشریح ظرفیت های نخستین هاب پتروشیمی ایران اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سال ۱۳۷۶ با مساحت ۲۸۵۰ هکتار و ۶ سایت احداث شد و امروز از ظرفیت ۲۶ میلیون تنی برخوردار است.

وی افزود: این منطقه در حال حاضر بیش از ۱۸ میلیون تن تولیدات مختلف دارد که حدود ۱۱ میلیون تن آن به فروش می رسد و نتیجه این تولیدات و فروش حدود ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری بوده است.

برزگر با بیان اینکه حدود ۳۳ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: حدود ۳۳ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مشغول به کار هستند و ۳ هزار نفر نیز بصورت روزمزد فعالیت می کنند، در سال های آینده به واسطه طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری نیز در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شاهد افزوده شدن بیش از ۴ هزار نفر دیگر به شاغلین این منطقه خواهیم بود که گامی در جهت ایجاد اشتغال و توسعه پایدار خواهد بود.

نگاه به مقوله کار و کارگر باید مبتنی بر آموزه های اسلامی باشد

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی امروز با همت جوانان توانمند ایرانی، بصورت کاملا بومی، خودکفا و درون زا مدیریت می شود، مدیران و کارگران غیور قطعه به قطعه این منطقه مهم اقتصادی کشور را بنا نهاده و مدیریت کرده اند کردند تا با افتخار به کشوری مقتدر در منطقه جنوب غرب آسیا و در سطح بین الملل تبدیل شویم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تشریح نگاه و رویکرد این سازمان به مباحث کار و کارگر، گفت: نگاه به مقوله کار و کارگر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نگاهی برگرفته از آموزه های اسلامی است، نگاهی توام با افتخار به کار و تلاش که منشا ارزش آفرینی و افتخار آفرینی است.

وی افزود: رویکرد ما و نگاه ما به کار و کارگر مبتنی بر گسترش رضایتمندی، عدالت محوری و کرامت انسانی است، در مسیری حرکت می کنیم که اول رضای خدای متعال و بعد رضایت کارگر و کارفرما و همچنین رضایت جامعه پیرامونی را مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: در بحث عدالت محوری روش هایی را اتخاذ کرده ایم که به حفظ حقوق کارگر منتهی شود و کارفرما نیز رضایت داشته باشد، رویکردی که در آن کارگر از حداقل های زندگی شرافتمندانه برخوردار باشد و شرایط را برای مردم پیرامون منطقه نیز در حد توان مطلوب نماییم، به گونه ای که از همجواری با صنعت احساس غرور و افتخار کنند.
زمینه را برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فراهم آورده‌ایم

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به توانمندی شرکت های دانش بنیان ایرانی در حل مسائل پیش روی صنعت عظیم پتروشیمی بیان کرد: به دنبال ایجاد پیوند بین دانش و صنعت هستیم، در همین راستا با حمایت از شرکت های دانش بنیان زمینه را برای حضور مستمر این عزیزان در نخستین هاب پتروشیمی ایران فراهم کرده ایم که به یاری خداوند چندین شرکت نیز مستقر شده اند.

برزگر گفت: با حمایت از شرکت های دانش بنیان قصد داریم علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان دانش آموخته، مسائل و مشکلات فناورانه شرکت های پتروشیمی را حل نماییم.

دانش بنیان ها آینده روشن تری را برای صنعت پتروشیمی ترسیم می‌کنند

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فرصت عظیمی در پیش روی دانش بنیان ها است تا با رویکردهای نوین، آینده روشن تری را برای صنعت ارزشمند پتروشیمی و کشور ترسیم نمایند.

وی ادامه داد: توجه به استارت آپ ها در قالب کسب و کارهای کوچک هم از دیگر رویکردهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است که به همین منظور در حال ساخت سوله هایی هستیم که بتوانیم با در اختیار قرار دادن این فضاها به کسب و کارهای استارت آپی در مسیر حمایت از دانش بنیان ها و استارت آپ ها گام های موثری برداریم.

فاز۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فرصت بزرگی برای کشور خواهد بود
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: به دنبال تملک حدود ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین برای فاز۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی هستیم که اکثر استعلام های آن در استان خوزستان انجام شده است، با تملک این اراضی و توسعه منطقه ویژه حداقل ۶۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و در زمان ساخت ۳۰۰ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.
وی در پایان گفت: با توجه به زیر
ساخت های ایجاد شده د
ر این منطقه سرمایه گذاران تمایل شدیدی به سرمایه گذاری در فاز۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دارند که ان شاءالله با حمایت شورای عالی مناطق گام بزرگی به جهت ایجاد اشتغال براداشته شده و فرصت بزرگ افزایش ارزش افزوده و ثروت آفرینی برای منطقه، استان و کشور خواهد بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم