شما اینجا هستید

اجتماعی » امام جمعه بندر امام خمینی: اجرای طرح استحصال نمک منجر به فاجعه انسانی و زیست‌محیطی خواهد شد/ مسئولان منافع اقتصادی چند نفر صاحب قدرت و ثروت را بر سلامت مردم ترجیح ندهند/ وضعیت مسکن مهر بندرامام به هیچ وجه مطلوب نیست.

امام جمعه بندر امام خمینی: اجرای طرح استحصال نمک منجر به فاجعه انسانی و زیست‌محیطی خواهد شد/ مسئولان منافع اقتصادی چند نفر صاحب قدرت و ثروت را بر سلامت مردم ترجیح ندهند/ وضعیت مسکن مهر بندرامام به هیچ وجه مطلوب نیست.

امام جمعه بندر امام خمینی گفت: به عقیده اکثر کارشناسان محیط زیست استحصال نمک از زمین‌های اطراف بندر امام یک فاجعه انسانی و زیست‌محیطی است که قطعاً در آینده تبعات جبران‌ناپذیری دارد که باید از امروز جلوی آن گرفته شود.

حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره) با اشاره به وجود زمزمه‌هایی درباره اجرای طرح استحصال نمک از زمین‌های اطراف این شهر اظهار کرد: به همه مسئولان و متولیان امر تذکر می‌دهم که منافع اقتصادی چند نفر صاحب قدرت و ثروت را بر سلامت مردم ترجیح ندهند.

وی افزود: البته مسئولان مربوطه تا به امروز در مقابل زیاده‌خواهی عده‌ای منفعت‌طلب ایستادگی و با دقت این امر را پیگیری کرده‌ و در مقابل آنها کوتاه نیامده‌اند که از این مسئولان دلسوز تقدیر و تشکر می‌کنم.

خطیب جمعه بندر امام خمینی خاطرنشان کرد: این موضوع به شدت باعث نگرانی مردم شده و انتظار می‌رود نهادهای نظارتی با دقت این امر را رصد و از یک فاجعه زیست‌محیطی جلوگیری کنند.

عبادی ادامه داد: بر اساس نظر اکثر کارشناسان دلسوز محیط زیست استحصال نمک از زمین‌های اطراف بندر امام یک فاجعه انسانی و زیست‌محیطی است که قطعاً در آینده تبعات جبران‌ناپذیری دارد که باید از امروز جلوی آن گرفته شود.

وی در ادامه به برخی مشکلات شهر بندر امام خمینی اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات اساسی در این شهر موضوع منازل نیمه‌کاره مسکن مهر است که به شدت باعث گله‌مندی مردم شریف ساکن در مسکن مهر بندر امام شده است.

امام جمعه بندر امام خمینی تصریح کرد: متأسفانه با وجود گذشت سال‌ها از احداث این منازل مسکونی، اما همچنان مشکلات آن برطرف نشده است. هر چند در سالیان اخیر کارهای خوب و ارزشمندی در مسکن مهر انجام شده اما همچنان معضلات فراوانی وجود دارد و باید کارهای بیشتری صورت بگیرد تا به نقطه مطوب برسد.

عبادی متذکر شد: مردمی که با هزاران آمال و آرزو همه داشته‌های خود را برای داشتن یک سرپناه هزینه کردند امروز با انواع و اقسام مشکلات رو به رو هستند. متأسفانه مسکن مهر بندر امام دارای معضلات اساسی و فراوانی است.

خطیب جمعه بندر امام خمینی تأکید کرد: از جمله این معضلات می‌توان به نبود زیرساخت‌های لازم شهری از قبیل آسفالت، عدم تکمیل شبکه فاضلاب، نبود امکانات رفاهی، فرهنگی، آموزشی و تفریحی، معضل روشنایی، عدم ارائه خدمات شهری و چندین مشکل و معضل دیگر اشاره کرد که از همه مسئولان مربوطه درخواست دارم هرچه سریعتر به مشکلات مسکن مهر رسیدگی و آن را ساماندهی کنند.

عبادی در فراز دیگری از خطبه‌ها با تسلیت فرا رسیدن سیزدهم جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: عزت، شرف و استقلال کشور مرهون مجاهدت شهدا و خانواده‌های آنان به ویژه مادران و همسران مکرم شهدا است.

وی در پایان با تبریک هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، اضافه کرد: الحمدلله به برکت انقلاب اسلامی موضوع علم‌آموزی در کشور به شکل جهشی توسعه یافته است و تا به امروز در مسیر ریشه‌کن کردن بی‌سوادی حرکت می‌کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم