شما اینجا هستید

اجتماعی » امام جمعه بندر امام خمینی: صنایع پتروشیمی در توسعه شهری و مسئولیت‌های اجتماعی مؤثرتر و فعال‌تر عمل کنند/ صنعت پتروشیمی از ظرفیت عظیم صنایع پایین‌دستی غافل نشود

امام جمعه بندر امام خمینی: صنایع پتروشیمی در توسعه شهری و مسئولیت‌های اجتماعی مؤثرتر و فعال‌تر عمل کنند/ صنعت پتروشیمی از ظرفیت عظیم صنایع پایین‌دستی غافل نشود

امام جمعه بندر امام خمینی گفت: انتظار مردم از مدیران صنعت پتروشیمی این است که در توسعه شهری و مسئولیت‌های اجتماعی موثرتر و فعال‌تر عمل کنند.

حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: هشتم دیماه روز صنعت پتروشیمی را به همه صنعتگران این صنعت مهم و راهبردی در توسعه و اقتدار کشور تبریک و تهنیت عرض کرده و از تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر مدیران، مهندسان و کارکنان این صنعت تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: انتظار مردم از مدیران صنعت پتروشیمی این است که در توسعه شهری و مسئولیت‌های اجتماعی موثرتر و فعال‌تر عمل کنند. در حوزه اشتغال نیز باید در موضوع صنعت پایین‌دستی نقش‌آفرینی کرده و از این ظرفیت عظیم غافل نشوند چرا که یکی از انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی جلوگیری از خام‌فروشی است.

خطیب جمعه بندر امام خمینی در ادامه با تبریک بیستم جمادی‌الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام زن و مادر، گفت: این روز فرصت خوبی است تا از عشق و محبت و تلاش مادران و زنان ایثارگر یاد کرده و از آنها قدردانی کنیم، هر چند که این قدردانی قطره‌‌ای در مقابل دریای عشق و محبت آنان است.

عبادی تأکید کرد: امروزه بزرگ‌ترین رسالت زنان در جامعه اسلامی ایفای نقش مادری است چرا که اولین معلم هر انسانی مادر او است. مادر یک مدرسه انسان‌ساز است.

وی متذکر شد: مدیر هر خانه و خانواده زن است، این جایگاه، جایگاه بزرگی است. متأسفانه امروز دشمن دنبال تضعیف بنیان خانوده است و همه ما باید در این رابطه هوشیار باشیم و برای تقویت خانواده برنامه‌ریزی کنیم.

امام جمعه بندر امام خمینی همچنین با گرامیداشت نهم دیماه روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت، عنوان کرد: نهم دیماه روز تجلی عظمت قدرت الهی در برابر فتنه عظیم و پیچیده آمریکایی، صهیونیستی علیه نظام مقدس اسلامی و خلق حماسه بزرگ، ماندگار و سرنوشت‌ساز، روز نمایش اقتدار نظام اسلامی متکی به مردم، روز وحدت لاینفک ملت حول محور ولایت و نماد ولایتمداری، صیانت، بصیرت، دشمن شناسی، وظیفه‌شناسی و حماسه ماندگار است.

عبادی در فراز دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز شهادت سردار سلیمانی، گفت: سیزدهم دی‌ماه سالروز شهادت مردی مخلص، مجاهد، انقلابی، مردمی و عارف الهی شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی ویژگی‌های بارز متعددی دارد اما، ولایت‌مداری، ولایت‌باوری و ولایت‌محوری از شاخصه‌های بارز اخلاقی، رفتاری و عملکردی این شهید عزیز است به گونه‌ای که محور تمام اقدامات وی «ولایت» بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم