شما اینجا هستید

اجتماعی » تبدیل وضعیت همه پرسنل شهرداری‌های کشور در نیمه اول سال آینده

تبدیل وضعیت همه پرسنل شهرداری‌های کشور در نیمه اول سال آینده

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی پرسنل شهرداری در برنامه هفتم است و امیدواریم در مدت شش ماه ابتدای سال آینده، همه پرسنل شهرداری‌ها با بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ۱۴۰۰ شهر تبدیل وضعیت شوند.

مجتبی یوسفی در آیین بهره‌برداری از ۲۰ دستگاه اتوبوس شهری و یک دستگاه مکانیزه شست‌وشوی اتوبوس با بیان اینکه بر اساس نورم کشوری باید به ازای هر یک هزار نفر یک اتوبوس داشته باشیم، اظهار کرد: باید نماینده‌ای در مجلس شورای اسلامی باشد که بخشی از کار اجرایی را بردارد و قانون را اصلاح کند و با قانون حق مردم را بگیرد نه با نطق و سیاه‌نمایی؛ اما در گذشته کسی این کار را نکرد.

وی با بیان اینکه در مراودات کشور هر کسی ارتباطات بیشتر و جایگاه کلی داشته باشد می‌تواند حق مردمش را بگیرد، افزود: کسب اعتبارات ملی، شخصیت و جایگاه ملی می‌خواهد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد : تا سال ۱۴۰۰ تنها ۷۰ اتوبوس در اهواز داشتیم. این وضعیت به معنی این نیست که شوراها یا شهرداری‌ها کار نکردند اما باید نماینده‌ای قانون را اصلاح می‌کرد. با اقدامات انجام شده و کمک وزیر کشور، قرارداد خرید ۲ هزار اتوبوس برای شهرداری‌های کشور منعقد شد که به این ترتیب، ۶۶ دستگاه در یک سال وارد اهواز شد.

وی اذعان کرد: با نطق و سیاه‌نمایی، مشکل مردم حل نمی‌شود بلکه با تسلط و استفاده از ظرفیت قانون، مشکل مردم حل می‌شود.

یوسفی با تاکید بر لزوم قدردانی از مسئولانی که کار می‌کنند و انجام اقدامات مورد نیاز برای همسان‌سازی معابر برای تردد معلولان،بیان کرد: برای سال آینده ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز برای توسعه حمل و نقل ریلی از جمله مترو، خرید اتوبوس و حمل و نقل معلولان اختصاص یافته است که نسبت به امسال بیش از دو برابر است.

وی افزود: برای تسویه حساب نیامده‌ایم بلکه برای کار آمده‌ایم. قبلا مصداق بارز اتوبوس در اهواز یک قوطی چهار چرخه بدون کولر بود و مردم در گرمای بالای ۵۰ درجه، یک ساعت در گرما منتظر می‌ماندند اما تامین این اتوبوس‌ها، زمان انتظار مردم را کاهش داد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توزیع بیشتر اتوبوس‌ها در مناطق محروم تصریح کرد: مشکل مردم در مناطق محروم تنها نگاه شب انتخاباتی برای ستادها در ملاشیه، حصیرآباد، ویس، ملاثانی و شیبان نیست. مشکل مردم این است که بعد از انتخابات برویم ببینیم این اهالی اتوبوس دارند یا برای شبکه فاضلاب اعتبارات ملی جذب شود.

وی افزود: تنها در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع شد، اینگونه می‌شود مشکل مردم را حل کرد.

یوسفی با بیان اینکه نوارهای حفاری در بسیاری از محلات اهواز باقی مانده بود و مردم بلاتکلیف بودند، گفت: در یک ماه گذشته با تلاش‌های انجام شده مقرر شد که ۵۰۰ میلیارد تومان در زمینه ترمیم این نوارهای حفاری استفاده شود.

وی افزود: یک سال است که بیمه پرسنل آب و فاضلاب رد نشده است و حقوق نگرفته‌اند؛ به دلیل همین مسأله از وزیر نیرو دعوت کردیم که فردا به خوزستان بیاید و هفته پیش معاون وزیر و مدیرعامل آب و فاضلاب را دعوت کردیم تا اشکالات را ببینند و متوجه شوند نوارهای حفاری یک، دو و سه سال بلاتکلیف مانده‌اند و نه تنها مشکل فاضلاب حل نشده بلکه تردد مردم دچار مشکل شده است اما با این حال، نباید سیاه‌نمایی کرد و بگوییم کاری هم انجام نشده است.

وی با تقدیر از اعضای شوراهای شهر و دهیاری‌ها گفت: ممکن است در برخی موضوعات اجرایی اختلاف سلیقه داشته باشیم اما باید وحدت و اشتراک نظر داشته باشیم و یک بار برای همیشه در خوزستان برای کار، رفاقت کنیم و برای گرفتن اعتبار در سطح ملی تلاش کنیم و برای تعریف مدیر در کشور پیشی بگیریم و به بیرون پیام وحدت دهیم. برای حل مشکلات خوزستان، سیاه‌نمایی نشود و در نخبه‌کشی، مسابقه ندهیم.

یوسفی گفت: باید تلاش شود با همدلی و وحدت و استفاده از ظرفیت ملی در دولت و مجلس شورای اسلامی، با گرفتن جایگاه‌ها حق مردم را بگیریم. از عملکرد خوب مدیران دفاع می‌کنیم و اگر کوتاهی ببینیم نیز تذکر می‌دهیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: برای واردات اتوبوس‌های بی‌آرتی دستوری از رئیس بانک مرکزی گرفتیم تا ارز دولتی به ما تخصیص دهند و باید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در دو فاز خریداری شود که با این دستور، تفاوت اتوبوس‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: برای کار، وقت کم است. کسی که کار ندارد وقت می‌گذارد حاشیه درست می‌کند و بر موج آن سوار می‌شود و به جای پاسخگویی مطالبات به‌حق مردم، سعی می‌کند فرافکنی کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم