شما اینجا هستید

اجتماعی »  امام جمعه بندر امام خمینی(ره): هزینه‌کرد مبالغ نجومی در جشن سالگرد تأسیس برخی شرکت‌های پتروشیمی منطقه گزاف و بی‌فایده بود/ این هزینه‌های هنگفت را میشد صرف صدها کار عام‌المنفعه و خداپسندانه کرد/ برخی شرکت‌های پتروشیمی به وظایف خود در قبال مسئولیت‌های اجتماعی عمل نمی‌کنند و پاسخگوی هیچکس هم نیستند

امام جمعه بندر امام خمینی(ره): هزینه‌کرد مبالغ نجومی در جشن سالگرد تأسیس برخی شرکت‌های پتروشیمی منطقه گزاف و بی‌فایده بود/ این هزینه‌های هنگفت را میشد صرف صدها کار عام‌المنفعه و خداپسندانه کرد/ برخی شرکت‌های پتروشیمی به وظایف خود در قبال مسئولیت‌های اجتماعی عمل نمی‌کنند و پاسخگوی هیچکس هم نیستند

حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با نام‌گذاری امسال یعنی «رشد تولید با مشارکت مردم» همه مسئولان و مردم با تمام وجود، تلاش کنند.
وی افزود: همه مسئولان و آحاد مردم باید بدانند که این امر نقشه راه کشور و اولویت‌های کاری مسئولان را برای یک سال کشور مشخص و سیاست‌گذاری می‌کند. متاسفانه یکی از نقاط ضعف‌ کشور در سالیان اخیر موضوع اقتصاد است که دشمن روی آن دست گذاشته و سعی در ضربه زدن به انقلاب اسلامی دارد.
تقریباً بیش از ۱۵ سال گذشته رهبر معظم انقلاب، همواره موضوع رشد اقتصادی، تولید بیشتر و اشتغال‌زایی را مد نظر قرار داده است. متأسفانه تورم بالا که عوامل زیادی دارد باعث ناراحتی و نارضایتی مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه شده و شرایط زندگی را برای آنان سخت کرده است.
عبادی یادآور شد: اما آنچه از همت و اراده دولت مردمی می‌بینیم ما را به آینده امیدوار می‌سازد و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند همچنان باید برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ تلاش شود.
نکته دیگری که باید مسئولان مورد نظر قرار دهند وحدت، انسجام و یکپارچگی است. اگر وحدت و همبستگی نباشد کارها با موفقیت به سرانجام نمی‌رسد. نباید خدای ناکرده اختلاف‌نظرهای سیاسی ما را از اصول اساسی و آرمان‌های انقلاب اسلامی دچار غفلت کند.
ایشان تصریح کرد: انتظار می‌رود مدیران ما در همه سطوح از ظرفیت جوانان مؤمن، تحصیل کرده و دلسوز، برای برطرف کردن مشکلات استفاده و از آنان حمایت کنند. البته متأسفانه در برخی موارد شاهد بی‌مهری از سوی بعضی از مدیران نسبت به نخبگان مؤمن و انقلابی بودیم که ان‌شاءالله هرچه سریع‌تر این رویه تصحیح شود.
عبادی در فراز دیگری از خطبه‌ها به عملکرد شورای راهبردی اشاره کرد و گفت: در مورد عملکرد سال گذشته شورای راهبردی گله‌مندی‌های زیادی وجود دارد و انتظارات مردم محقق نشده و شاهد بودیم بعضی از شرکت‌های پتروشیمی به وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال مردم عمل نکردند و اکثر پروژه‌های شورای راهبردی صنایع پتروشیمی یا شروع نشد یا نیمه‌کاره ماند.
کدام نهاد است که باید با شرکت‌هایی که قدرالسهم مسئولیت‌های اجتماعی خود را پرداخت نمی‌کنند برخورد و این موضوع را از آنان مطالبه کند؟ البته از برخی مدیران صنایع که به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال مردم عمل کردند صمیمانه تشکر می‌کنیم.
وی یادآور شد: سال گذشته مقرر شد خود شرکت‌های پتروشیمی، پروژه‌محور عمل کنند که باز هم بعضی از شرکت‌ها به وظایف خود عمل نکردند و همچنان هم پاسخگو نیستند. چندین جلسه شورای تأمین شهرستان برای این موضوع تشکیل شد اما نتیجه لازم به دست نیامد.
عبادی اظهار داشت: بر اساس اعلام مدیران ارشد صنایع پتروشیمی، ۸۰۰ میلیارد تومان برای مسئولیت‌های اجتماعی در سال گذشته مصوب شد، باید از مدیران شهرستان و صنایع پتروشیمی سوال شود چند درصد این بودجه هنگفت محقق شد؟ کدام مشکل از منطقه برطرف شد؟
وی متذکر شد: چرا هنوز وضعیت بهداشت و درمان، مدارس فرسوده و فضاهای ورزشی تغییری نکرده و مشکلات زیرساختی منطقه مانند آبگرفتگی بندر امام هنوز حل نشده و مردم در این زمینه گله‌مندی دارند.
امام جمعه بندر امام خمینی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن سالگرد تأسیس یکی از پتروشیمی‌های منطقه گفت: متاسفانه شاهد بودیم برخی شرکت‌های پتروشیمی برای برگزاری مراسم سالگرد تأسیس شرکت خود مبالغ نجومی هزینه کردند در حالی که در کنار همین شرکت صدها فقیر وجود دارد که به نان شب محتاج هستند. چرا باید این چنین هزینه‌های گزاف و بی‌فایده از بیت‌المال هزینه شود؟ آیا نمی‌شد با این هزینه‌ها صدها کار عام‌المنفعه و خداپسندانه انجام داد؟
ما منکر کارهای انجام شده نیستیم و تشکر می‌کنیم اما این اقدامات کافی نبوده و هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. آیا ۸۰۰ میلیارد تومان پول کمی است؟ اگر این بودجه به صورت کامل محقق و اجرا می‌شد و نظارت دقیقی صورت می‌گرفت آیا بازهم امروز شاهد این مشکلات می‌بودیم؟ چرا شفاف‌سازی دقیقی در این مورد صورت نمی‌گیرد؟
وی متذکر شد: البته شورای راهبردی از سالیان گذشته مشکل داشت و اگر از همان سالیان قبل به صورت دقیق و شفاف نظارت صورت می‌گرفت و مصوبات آن درست اجرا می‌شد امروز شاهد اتفاقات بزرگی می‌بودیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم