شما اینجا هستید

نفت و پتروشیمی » عملکرد درخشان در پتروشیمی مارون در نیم‌سال دوم ۱۴۰۲ / رقم تولید مارون با وجود ۷۰ روز توقف تولید از ظرفیت اسمی عبور کرد

 عملکرد درخشان در پتروشیمی مارون در نیم‌سال دوم ۱۴۰۲ / رقم تولید مارون با وجود ۷۰ روز توقف تولید از ظرفیت اسمی عبور کرد

ماجرا از این قرار است که کمپرسور واحد الفین مارون در ابتدای سال گذشته دچار حریق و درنهایت منجر به توقف در تولید این پتروشیمی شد

به گزارش سیف نیوز،بررسی گزارش‌های مالی پتروشیمی مارون در سال گذشته حکایت از آن دارد که این شرکت همواره سعی در حفظ ثبات تولید خود داشته است. پوشش ۱۰۷ درصدی ظرفیت تولید اسمی در سال ۱۴۰۲ این موضوع را ثابت می‌کند. این مهم در شرایطی به وقوع پیوست که برخی از واحدهای تولیدی مارون در ابتدای سال گذشته به صورت ناگهانی دچار حریق و از کار افتاد.

ماجرا از این قرار است که  کمپرسور واحد الفین مارون در ابتدای سال گذشته دچار حریق و درنهایت منجر به توقف در تولید این پتروشیمی شد. همین موضوع سبب شد تا این پتروشیمی به مدت ۷۰ روز وارد پروسه اورهال شود و ناخواسته از برنامه‌های تولید و فروش خود عقب بماند.

اما با تدبیر امین امرایی، مدیرعامل مارون باوجود توقف تولید ۷۰ روزه در ابتدای سال در ۶ ماهه دوم سال ورق برگشت و این پتروشیمی در لیست بهترین شرکت‌های شیمیایی بورسی از نظر تولید و فروش قرار گرفت. رشد و سرعت تولید در مارون به حدی افزایش پیدا کرد امرایی، مدیر جوان این پتروشیمی توانست رکورد های تولید در ادروار گذشته را شکسته و رکورد جدیدی را به نام خود و مدیران جوانش به ثبت برساند. در چرخه ی ۱۷ ساله ی تولید پتروشیمی مارون، ثبت رکورد ۹۷/۶ درصد، در مردادماه ۱۳۹۷ بالاترین رکورد تولید به حساب می آمد؛ اما ریسک پذیری بالای مدیران مارون در آورهال ۷۰ روزه ی بهاره ی ۱۴۰۲ که علیرغم پیچیدگی ها؛ منجر به رفع گلوگاه های فرایندی تولید شرکت گردید؛ تا جایی که در نهایت این شرکت موفق شد رقم تولید ۱۴۰۲ را به بالای ظرفیت اسمی دو میلیون و ۱۴۳ هزار تن با ثبت  تولید ۲ میلیون و ۳۰۱ هزار تن و ثبت رکورد ۱۰۷ درصد برساند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم