شما اینجا هستید

ایران » محدودیت کرونا در خوزستان از امشب آغاز می شود

«غلامرضا شریعتی» امروز (جمعه ۳۰ آبان) در همایش قرارگاه شهید سلیمانی جهت تمهیدات لازم برای تعطیلات دو هفته‌ای مقابله با شیوع ناشی از بیماری کرونا اظهارکرد: شرایط ما نسبت به کل کشور مناسبت تر است و این با همکاری همه دستگاه ها و مردم به ثمر نشسته است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این بیماری همه دنیا را درگیر کرده و همه دنیا با پیشرفت ها و ابزار تکنولوژی به جنگ با این ویروس رفته اند و اگر شرایط ایجاد شده رعایت شود در مهار و از بین بردن این ویروس بسیار مؤثر است ولی علی‌رغم اینکه دستارودهای خوبی حاصل شده تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه این ویروس بیش از همه برای آرامش روانی و اجتماعی جامعه اثرگذار بوده و آسیب‌های روحی و روانی بیماری کمتر از آسیب‌های جسمی آن نیست اضافه کرد: در حال حاضر بنا شده طرح مهار هوشمندانه بیماری در کشور اجرا شود و تصمیم ستاد ملی کرونا است و کلانشهرها و مراکز استان‌ها یکی از موارد مورد توجه در این طرح هستند.

شریعتی با بیان اینکه در خوزستان این طرح در اهواز و شهرستان کارون به واسطه اتصال به اهواز اجرا می‌شود تصریح کرد: این طرح از امشب در اهواز و کارون اجرا می‌شود و محدودیت های فیزیکی ایجاد می‌کنیم و همه اعضای قرارگاه کرونا هم در این طرح با همه توان همراهی خواهند کرد.

وی عنوان کرد: در خوزستان اهواز و کارون در وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان مسجدسلیمان، آغاجاری، بهبهان، آبادان، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول، اندیمشک، خرمشهر، رامشیر، باغملک، شادگان، ایذه و لالی در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان ماهشهر، حمیدیه، هفتکل، شوش، هویزه، دشت آزادگان، باوی، اندیکا، گتوند و هندیجان در وضعیت زرد هستند.

استاندار خوزستان ابراز کرد: در شهرهای قرمز فقط گروه یک فعال است و گروه‌های ۲ تا چهار تعطیل هستند و همچنین یک سوم کارکنان ادارات در محل کار حاضر و دوسوم دورکاری دارند، در شهرهای نارنجی گروه‌های یک و ۲ فعال و گروه‌های سه و چهار تعطیل هستند و یک دوم کارکنان ادارات در محل کار بوده و یک دوم دورکاری دارند و در شهرهای زرد نیز گروه‌های یک، ۲ و سه فعال و فقط گروه زرد تعطیل است و دوسوم کارکنان ادارات در محل کار حضور پیدا می‌کنند و یک سوم دورکار هستند.

وی با اشاره به اینکه در همه این شهرها آموزش‌ها به صورت غیرحضوری بوده و مدارس تعطیل است تاکید کرد: مراسم مذهبی و فرهنگی در شهرهای قرمز و نارنجی ۲ هفته با محدودیت کامل دارند و در شهرهای زرد این مراسم فقط در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

شریعتی ادامه داد: در شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت تردد خودروهای پلاک بومی و غیربومی وجود دارد به این صورت که خودروهای پلاک بومی حق خروج به شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند و خودروهای پلاک غیربومی نیز اجازه ورود به این شهرهای را ندارند؛ در شهرهای زرد نیز بر اساس شرایط اعلام می‌کنیم و فعلا دستورالعملی برای این شهرها اعمال نشده است.

وی با بیان اینکه کسانی که در مراکز استان سکونت دارند و شغل‌شان خارج از محدوده است حتما باید برگه ماموریتی از دستگاه مربوطه داشته و به تایید مسئول دستگاه و حراست رسیده باشد خاطر نشان کرد: محدودیت‌ها شامل خودروهای مسافری و باری نمی‌شود و این خودروها باید توسط پلیس راه به سمت کمربندی هدایت شوند تا وارد شهرها نشوند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بیمارانی که برای مداوا نیاز دارند وارد مرکز استان و شهرهای قرمز شوند باید حتما برگ ارجاع پزشک داشته و به تایید ستاد کرونای شهرستان هم رسیده باشد و به بیمارستان اعزام شوند اذعان کرد: در شهرهای قرمز حداکثر جلسات ۱۵ نفر و در شهرهای نارنجی و زرد حداکثر ۲۰ نفر باشند و در حد امکان جلسات به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود.

وی با بیان اینکه طرح کنترل محله محور توسط دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و نیروی انتطامی در اهواز به منظور بیماریابی و قرنطینه مورد توجه قرار می گیرد گفت: تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند مهمانسرای خود را جهت پشتیبانی در اختیار سپاه قرار دهند.

شریعتی با اشاره به اینکه محدودیت‌ها ۲ هفته است و قابل تمدید و تغییر خواهند بود افزود: سالن‌های ورزشی و چندمنظوره‌ای که برای اختصاص نقاهتگاه و نگهداری مبتلایان مناسب تشخیص داده شوند همه باید در اختیار باشد و در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح پشتوانه علمی دارد و خواست عمومی بوده است تصریح کرد: ما در اردیبهشت ۳۰ نفر فوتی روزانه در کل کشور داشتیم که این تعداد به روزی ۵۰۰ نفر رسیده و اگر ثابت بماند در طول ۶ ماه ۹۰ هزار نفر از سرمایه‌های انسانی خود را از دست خواهیم داد از این رو نباید به خاطر یک عده سلامت جامعه را به خطر بیندازیم و همه باید دست به دست هم دهیم و برای کنترل بیماری تلاش کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اثربخشی کنترل کرونا در کشورهای مختلف بررسی شده و به صورت کمی درآمده است بیان کرد: محدودیت‌ها و دورهمی‌ها ۸۳ درصد اثربخشی داشته، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها ۷۳ درصد، ایجاد محدودیت‌ها در مرزها ۵۳ درصد، دسترسی به ماسک ۵۱ درصد، محدودیت مسافرت‌ها ۴۲ درصد، جلوگیری از تجمعات بزرگ ۵۳ درصد، تعامل فعال با عمومی مردم ۴۳ درصد، حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر ۴۱ درصد، مداخلات نیروی انتظامی ۲۵ درصد و واکنش اضطرار ۲۹ درصد اثرگذاری در کنترل بیماری داشته است.

وی با بیان اینکه ۲ هفته آینده دوباره تصمیمات جدید با توجه به شرایط در خصوص محدودیت‌ها اعمال می‌شود یاد آور شد: باید توجه داشت که شهرهای نارنجی و زرد هم باید نسبت به رعایت محدودیت‌ها اقدام کنند تا موجب افزایش بیماری نشوند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم