شما اینجا هستید

ایران » در پی ناراحتی دولتی ها از عزل نجومی بگیرها دخالت فرماندار بندر ماهشهر در بخش خصوصی می‌تواند هزاران سهامدار را متضرر کند
گروه : ایران , سیاسی

در پی ناراحتی دولتی ها از عزل نجومی بگیرها

دخالت فرماندار بندر ماهشهر در بخش خصوصی می‌تواند هزاران سهامدار را متضرر کند

دخالت سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر با استناد به دستور‌ استاندار خوزستان به دخالت در امور داخلی شرکت‌ها می‌تواند منجر به متضرر کردن هزاران سهامدار در بازار سرمایه و بورس ایران شود.

روز گذشته درپی‌ برکناری دوتن از مدیران نجومی بگیر و… پتروشیمی امیرکبیر، فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر احکام صادر شده توسط مدیرعامل این پتروشیمی را فاقد اعتبار دانست و گفت: اقدامات مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر برخلاف دستورالعمل استانداری است.

اما وجود چند نکته در مصاحبه‌ی فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر، نیاز به آموزش و یا نظارت بیشتر بر منصوبان استاندار خوزستان را بیش از پیش جدی ‌می‌کند‌.

لازم به تاکید است، پتروشیمی امیرکبیر از طرح‌های الفین ششم شرکت‌ ملی‌ صنایع پتروشیمی، همزمان با آغاز روند اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی – ابلاغ مقام معظم رهبری – از مالکیت دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شده است. این شرکت که با نماد«شکبیر» در بازار سرمایه(بورس) ایران عرضه شده، بر اساس قانون تجارت – سازمان بورس و اوراق بهادار ایران فعالیت دارد و تصمیمات توسط اعضای هیات مدیره که نمایندگان سهامداران عمده هستند، اتخاذ و در سامانه کدال افشا می‌گردد.

بر اساس ترکیب سهامداران، ۵۲ درصد از سهام این شرکت(مدیریتی) در اختیار شرکت توسعه سرمایه رفاه، ۲۰ درصد در اختیار شرکت نوید زرشیمی(مالکیت شخصی) ۱۰ درصد در اختیار شرکت صادرفر(مالکیت شخصی) و باقی در اختیار صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی(خصوصی) است.

لذا دخالت سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر با استناد به دستور‌ استاندار خوزستان به دخالت در امور داخلی شرکت‌ها می‌تواند منجر به متضرر کردن هزاران سهامدار در بازار سرمایه و بورس ایران شود.

در پایان از این سرپرست فرمانداری که از دولت تدبیر و امید به جا مانده و چند صباح دیگر بیشتر مسئولیت ندارد، خواهانیم خود را برای منافع مردم ماهشهر هزینه کند، نه برخی اشخاص؛ زیرا این شهر محروم چندین پتروشیمی دارد که می توان با فشار و رایزنی از مسئولیت های اجتماعی آن شرکت ها در جهت رفع آلودگی هوا و خاک و محرومیت زدایی قدم برداشت./هور نیوز

 

 


 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم