شما اینجا هستید

ایران » امام جمعه شهرک طالقانی: مشکلات حوزه درمان در بندرماهشهر نیازمند یک رسیدگی جدی است ،این یک مطالبه عمومی است
گروه : ایران , سیاسی

امام جمعه شهرک طالقانی: مشکلات حوزه درمان در بندرماهشهر نیازمند یک رسیدگی جدی است ،این یک مطالبه عمومی است


سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی درخطبه‌های‌ نماز جمعه، با اشاره به تخلف در نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان بندر ماهشهر؛خاطرنشان کرد: متأسفانه گزارشات متعددی به دست ما رسیده و به عینه مشاهده کردیم که برخی از داروخانه ها در سطح شهرستان بندر ماهشهر به بهانه های مختلف از جمله « قطع سیستم نسخه نویسی الکترونیکی» یا عدم قرارداد با بیمه های مورد نظر از « نسخه پیچی الکترونیکی»  خودداری می کنند و  از بیمار هزینه آزاد دریافت می کنند.

وی افزود: شهروند حق بیمه  را پرداخت میکند اما بخاطر اهمال کاری برخی داروخانه ها مجبور است دارو را بصورت آزاد تهیه کند،این انصاف نیست!  این کار باعث تحمل هزینه هنگفتی بر بیماران خواهد شد، در این زمینه باید دادستان محترم به عنوان مدعی العموم، سازمان نظام پزشکی و مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان به صورت جدّی ورود کنند و با متخلفان برخورد قاطعی داشته باشند.

سید سلمان هاشمی با اشاره به وضعیت شبانه روزی نبودن درمانگاه وارث؛گفت: ضروری است مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر ، وضعیت شبانه روزی بودن درمانگاه وارث را برای مردم مشخص و شفاف سازی نمایند، چرا که مردم منطقه در ساعات شب و مواقع اضطراری نیاز مبرم به یک درمانگاه شبانه روزی دارند. مردم از این وضعیت گله مند هستند.

وی افزود: با توجه به جمعیت بالای شهرک طالقانی نیازمند درمانگاه شبانه روزی هستیم ، اسم درمانگاه شبانه روزی است ولی در ساعات شب پزشکی وجود ندارد، وقتی که نام شبانه روزی دارد باید در شب خدمات ارائه دهید تا مردم دچار ابهام نشوند، نباید فقط به فکر درآمد زایی بود.

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: شهرک طالقانی نیازمند پزشکان متخصص است و این چند پزشک عمومی به تنهایی جوابگو نیست، پیش ازین نیز گفته ام اگر شهرک طالقانی جز شهرستان بندرماهشهر است پس چرا همانند مرکز شهر خدمات پزشکی مناسبی ارائه نمی شود؟! و اگر جز ماهشهر نیست پس تکلیف این وضعیت را مشخص نمایید.

وی گفت: با وجود اینکه شهرستان بندرماهشهر قطب صنعت پتروشیمی کشور است و برای ما افتخار است که حدود یک سوم اقتصاد کشور را تامین میکند اما متاسفانه با وجود این ظرفیت عظیم همچنان مردم برای امور درمانی ناچار هستند به استان های دیگر همچون تهران و شیراز بروند چرا که در آنجا خدمات بسیار خوب با هزینه ای متعارف و کم ارائه میشود.

سید سلمان هاشمی در پایان بیان کرد: چرا اینجا در مناطق نفت خیز بیمار بدلیل کمبود امکانات از دست میرود ، این در بحث عدالت اجتماعی به هیچ عنوان قابل قبول نیست ، همه اینها درد است و دولت سیزدهم  باید بصورت ویژه در بحث درمان  توجه کند چرا که در بحث درمان توازن وجود ندارد و یک رسیدگی جدی می طلبد، این یک مطالبه عمومی است و امیدواریم صدای ما به وزیر بهداشت برسد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم