شما اینجا هستید

ایران » اعتصاب غذای کارکنان پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس بندر ماهشهر
گروه : ایران , سیاسی

 

اعتصاب غذای کارکنان پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس بندر ماهشهر

به دنبال اعتراض کارکنان پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس بندر ماهشهر در آذرماه، از دیروز شنبه ۲۷ آبان ماه بدلیل بی توجهی مدیران این شرکت و عدم ارائه دلیل منطقی نسبت به تغییر شیفت کاری از ۱۲ ساعت به ۸ ساعت در این مجتمع، کارکنان و کارگران نوبت کاری دست به اعتصاب غذایی زده‌اند.

 

به گزارش سیف نیوز به نقل از  بام جنوب، در پی اعتراض و تجمع کارکنان پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر در آذرماه، از دیروز شنبه ۲۷ آبان ماه بدلیل بی توجهی مدیران این شرکت به درخواست‌ها و دغدغه کارکنان نسبت به تغییر ساعت پرسنل نوبتکار، کارگران و کارکنان این شرکت دست به اعتصاب غذایی زده‌اند.

تعدادی از پرسنل در ارتباط با رسانه بام جنوب به وعده محقق نشده مدیران شرکت در ماه گذشته مبنی بر بازگشت ساعت نوبتکاری اعتراض کرده و خواستار بازگشت ساعت نوبتکاری به روال قبل(از ۸ ساعت به ۱۲ ساعت) شدند.

یکی دیگر از پرسنل شرکت فجر انرژی طی ارسال پیامی بیان کرد: ما در آذر ماه نسبت به تغییر ساعت نوبتکاری توسط مدیرانی که خود را متفاوت تر از سایر مدیران شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دیدند، اعتراض کردیم و خواستار ادامه روند شیفت ۱۲ ساعته بودیم. ضمنا مدیران این شرکت قول دادند که با نیروهایی که در این اعتراضات شرکت کردند، برخوردی نکنند و تنبیهی برای پرسنل اعمال نگردد، اما برخلاف حرفهایشان، اقدامات تنبیهی از جمله کاهش کارانه(برای برخی از پرسنل تا ۷۰ درصد) و … را اعمال کردند.

بعد از بی توجهی مدیران این شرکت نسبت به اعتراضات و خواسته کارکنان و عدم ارائه دلیل منطقی برای تغییر ساعت کاری از ۱۲ ساعت به ۸ ساعت در این مجتمع، کارکنان شیوه دیگری را برای اعتراض خود انتخاب و به اجرا در آوردند.

“رسانه بام جنوب” آذرماه ۱۴۰۰ گزارشی با موضوع ” اعتراض کارکنان پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس بندر ماهشهر به تغییر شیفت کاری از ۱۲ ساعت به ۸ ساعت و بازگشت به روال قبل ” منتشر کرد. کارکنان این مجتمع از دیروز برای نشان دادن اعتراض خود و بازگشت ساعت شیفت به ۱۲ ساعت چاره‌ای جز اعتصاب غذا پیش روی خود ندیده‌اند. طبق اخبار رسیده به ” بام جنوب “، اعتصاب غذای پرسنل تا روشن شدن وضعیت کاری آن‌ها ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است؛ طی توافقی که در زمان اعتراضات صورت گرفته، کمیته‌ای شامل اعضای شیفت و تعدادی از مسئولین جهت تصمیم‌گیری در مورد ساعت کار پرسنل شیفت تشکیل شد و مقرر گردید؛ درصورتی که هلدینگ خلیج فارس دستوری مبنی شیفت ۸ ساعته به همه ی شرکتهای منطقه صادر نکند شرکت پتروشیمی فجر هم مثل بقیه شرکتها ۱۲ ساعته گردد، اما به پایان ماه نزدیک شدیم و خبری مبنی بر بازگشت ساعت پرسنل نوبتکاری به ۱۲ ساعت نیست.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم