شما اینجا هستید

ایران » رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد: ضرورت استفاده از کارشناسان حقوقی در مطبوعات
گروه : ایران , سیاسی

رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد: ضرورت استفاده از کارشناسان حقوقی در مطبوعات

رئیس کل دادگستری خوزستان بر ضرورت استفاده از کارشناسان حقوقی در مطبوعات تاکید کرد و گفت: برخی مسائل از حساسیت بالاتری برخوردارند و چنانچه قبل از انتشار بتوان با یک حقوقدان مشورت کرد، از بسیاری پرونده های دادگاه مطبوعات کاسته می‌شود.

 به گزارش سیف نیوز، به نقل از  روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه معارفه اعضای جدید هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان، اظهار داشت: حضور در دادگاه برای هیچکس خوشایند نیست و گاهی یک رای می تواند سرنوشت یک فرد یا نشریه را تغییر دهد.
وی تصریح کرد: یکی از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری در بحث‌های اخیر ایشان، موضوع جهاد تبیین است و همه ما وظیفه داریم که این مسئله را مورد توجه قرار دهیم.
وی افزود: جهاد به معنای حمله و نیازمند طرح و نقشه است و هرکس که بخواهد مجاهدت کند، باید بیش از حد معمول تلاش کند. البته در این راه امکان ضدحمله نیز وجود دارد و باید منتظر اقدامات دشمنان نیز بود.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی گفت: کسانی که در عرصه فرهنگ قلم می زنند، یکی از بازوهای قوی جهاد تبیین هستند و برای شرکت در این عرصه باید موقعیت‌ها و معیارها را شناخت و فارغ از هرگونه گرایشات شخصی برای تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشت.
وی افزود: دشمن نیز در حال جنگ است اما جنگ وی جنگ تخریب است و با استفاده از رسانه‌های بیگانه سعی در تخریب و تشویش اذهان عمومی دارد. در مقابل این اقدامات آنان، رسانه‌ها باید با ارائه و تبیین دستاوردهای داخلی مردم را امیدوار کنند.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی از اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان خواست تا با رعایت اصل عدل و انصاف و بی طرفی، در این محکمه حاضر و رای خود را صادر کنند.
معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان خوزستان نیز در این نشست با تشریح برخی از مواد قانون مطبوعات، گفت: این هیئت هر دو سال یکبار با انتخاب ۱۴ نفر در استان تشکیل می‌شود.
در پایان این جلسه، احکام اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان به آنان اعطا شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم