شما اینجا هستید

اجتماعی » گام های مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر در مسیر تحقق شعار سال / مشوق های حمایتی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است

گام های مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر در مسیر تحقق شعار سال / مشوق های حمایتی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی ویژه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای دانش بنیان‌ها در نظر گرفته‌ایم که در آستانه طرح در هیات مدیره این سازمان قرار دارد.

به گزارش سیف نیوز ، به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بعد از ظهر امروز در اولین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش بنیان در صنعت نفت که با رویکرد بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها در محل پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار شد، اظهار کرد: دانش بنیان شدن یک مسیر، ضرورت و یک الزام برای صنعت پتروشیمی است؛ حرکت به سمت دانش محوری در سال دانش بنیان؛ و توسعه فرهنگ دانش بنیان همان نقطه قوت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.
برزگر بیان کرد: امروز شاهد دست برتر جوانان غیور و برومند ایرانی در عرصه اقتصادی و قدرت آفرینی هستیم. شرکت‌های مختلفی را در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی داریم که در حال کمک کردن به تولید کشور هستند و آنچه که شاید باور آن برای خیلی از مردم کشورمان هم سخت باشد در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در زمینه دانش بنیان شدن در بهترین وجه خود در حال اتفاق افتادن است.

 

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان کرد: خوشبختانه با درایت مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی آقای مهندس شاهمیرزایی امروز اهداف بسیار خوبی در شرکت پژوهش فناوری پتروشیمی دنبال می‌شود و شرکت‌های متعدد دانش بنیان دیگری را داریم که در زمینه‌های محیط زیستی و بازیافت پسماندها فعال هستند.
وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی شهید تندگویان که نزدیک به ۱۵ سال در انبارهای مختلف هزینه نگهداشت پسماند تولید خود را پرداخت می‌کرد، امروز در حال تبدیل پسماند به اسید بنزوئیک و اسید ترفتالیک در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با همت شرکت‌های دانش بنیان است. بزودی کاتالیست آروماتیک شرکت پتروشیمی بوعلی سینا نیز در منطقه ویژه توسط شرکت‌های دانش بنیان بازیافت و بازیابی خواهد شد.

 

وی افزود: ان شاءالله در آینده بسیار نزدیک شاهد تبدیل پسماند EDC با خلوص بالای ۹۹ و نیم درصد خواهیم بود، این حداقل افتخاراتی است که در حال حاضر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بحث دانش بنیان وجود دارد.
برزگر بیان کرد: مهمترین رویکرد ما در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی حل نیازهای اصلی شرکت‌ها به واسطه دانش بنیان‌ها خواهد بود. سعی کرده‌ایم با تکیه بر دانش بنیان‌ها و شناخت مسائل اصلی و نیازهای فن‌آورانه شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه، به سمت افزایش تولید حرکت کنیم.

 

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: ارتباط موثر دانش بنیان‌ها با شرکت‌های پتروشیمی و همچنین ارائه لیست نیازهای فن آورانه شرکت‌های پتروشیمی به شرکت‌های دانش بنیان از اقداماتی است که در این مسیر انجام شده است.
وی افزود: در حال احداث سوله‌ای برای کارخانه نوآوری و استارت آپ‌ها هستیم تا بتوانیم از فضاهای باقی مانده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیشترین بهره وری را داشته باشیم؛ اگر یک هکتار زمین به شرکت‌های بالادستی اختصاص پیدا کند حدود ۱۲ تا ۱۵ شغل ایجاد خواهد کرد، اگر همین مقدار زمین در اختیار صنایع پایین دستی قرار بگیرد ۱۵ تا ۵۰ نفر شاغل خواهند داشت، در حالی که اگر به دانش بنیان‌ها و استارت آپ‌ها واگذار شود برای حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر جوان پرانرژی و توانمند شغل ایجاد خواهند کرد، اشتغالی که هم مولد است و هم در جهت رفع نیاز کشور بوده است.
حداقل ۸ میلیون تن ظرفیت بهبود تولید برای دانش بنیان‌ها در منطقه ویژه وجود دارد

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: حداقل ۸ میلیون تن ظرفیت برای بهبود تولید برای دانش بنیان‌ها در منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند مسائل حل نشده صنعت پتروشیمی را حل کنند و از این راه به ثروت آفرینی و بی‌نیاز کردن کشور به تکنولوژی خارجی برسند.

 

وی بیان کرد: یک جوان نخبه ایرانی با ۶ ساعت کار بر روی یکی از تجهیزات مهم آتش نشانی که در صنعت پتروشیمی حیاتی محسوب می‌شود، توانست سرمایه ۸۰ میلیارد تومانی یک سازمان که ۶ سال به دلیل تحریم‌های ظالمانه بلا استفاده شده بود را به چرخه استفاده بازگرداند و این نشان از نبوغ و غیرت جوان ایرانی است که از دانش خود علاوه بر سود آوری، برای جلوگیری از خروج ارز و بی‌نیاز کردن کشور قدم بر می‌دارد.
تحریم‌های ظالمانه با ورود دانش بنیان‌ها بی‌اثر می‌شود

 

وی ادامه داد: دانش بنیان‌ها مباحث بازرگانی و صادرات را جدی بگیرند؛ اگر دانش بنیان‌ها در مباحث بازرگانی پتروشیمی ورود داشته باشند به یقین می‌توان گفت انواع تحریم در صنعت پتروشیمی بی‌اثر خواهد شد.

 

برزگر افزود: آینده پژوهی تعاملات صنعت پتروشیمی و دانش بنیان‌ها می‌تواند از سردرگمی در مسیر آینده جلوگیری کند؛ باید بررسی کنیم که آیا دانش بنیان‌های ما به پیشران‌های بین المللی توجه دارند یا خیر؛ مسلما دانش بنیان‌ها می‌توانند مسیر روشن‌تری را برای آینده کشور رقم بزنند.

 

مشوق‌های حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در نظر گرفته شده است
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به طرح‌های تشویقی ویژه دانش بنیان‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی ویژه‌ای را در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای دانش بنیان‌ها در نظر گرفته‌ایم که در آستانه طرح در هیات مدیره این سازمان قرار دارد و شامل اولویت اختصاص فضا و امکانات به دانش بنیان‌ها، کاهش پیش پرداخت خرید زمین، افزایش مدت تنفس پرداخت، تخفیف در تعرفه‌های منطقه ویژه و افزایش تعداد اقساط خواهد بود.

 

وی در پایان گفت: تلاش ما در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان نخستین هاب تخصصی پتروشیمی ایران اسلامی، رفع موانع تولید است و در همین راستا طبق توافق صورت گرفته با پارک علم و فناوری استان خوزستان شرکت‌های دانش بنیان مستقر در منطقه ویژه علاوه بر معافیت‌های این منطقه، از مزایای پارک علم و فناوری نیز بهره مند خواهند شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم