شما اینجا هستید

اجتماعی » رانندگان قانونمند گواهی نامه طلایی می گیرند

طرح جدید پلیس راهور؛
رانندگان قانونمند گواهی نامه طلایی می گیرند

رئیس پلیس راهور:
طرح جدید پلیس راهور در راستای اعتبار سنجی به گواهینامه‌ها اشاره دارد؛ رنگ‌بندی گواهینامه‌ها در دستور کار است و به زودی اجرایی می‌شود.

وی گفت: گواهینامه در سه رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی بر اساس عملکرد رانندگان به آنان تعلق می‌گیرد؛ بدین صورت که راننده‌ای که گواهینامه طلایی دارد کاملا قانونمند است.

سردار هادیانفر تصریح کرد: براساس پیشنهاد پلیس راهور به دولت مبنی بر رنگبندی گواهینامه‌های رانندگی این پیشنهاد در کمیسیون زیربنایی دولت درحال بررسی است؛ بر این اساس اگر راننده‌ای در طول سه، شش، ۹ و ۱۲ ماه خوب رانندگی کند بعد از مدتی گواهینامه‌اش از سفید به نقره‌ای و در ادامه ‌از نقره‌ای به طلایی تبدیل می‌شود؛ اگرچه اختصاص هر کدام از این گواهینامه‌ها قواعد و شرایط خاصی دارد.

وی افزود: این طرح در واقع یک سرمایه اجتماعی برای راننده محسوب شده و یکی از تسهیلاتی است که در آن پیش‌بینی امکان تخفیف و حتی حذف برخی از جرائم برای دارندگان گواهینامه‌های طلایی یا نقره‌ای دیده شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: در صورت تصویب و سپس اجرای این طرح، مراحل به صورت سیستمی رصد می شود و هنگامی که زمان ارتقای گواهینامه برسد دارنده گواهینامه فراخوان می‌شود و تعویض گواهینامه ‌اش اعمال می شود بطور مثال گواهینامه سفید از وی گرفته شده و گواهینامه نقره‌ای به فرد تعلق می‌گیرد و اگر باز هم در دوران گواهینامه نقره‌ای قانونمند باشد گواهینامه طلایی می‌گیرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم