شما اینجا هستید

اجتماعی » امام جمعه شهر چمران: حضرت امام شخصیتی جامع، شجاع و اعلم بودند/ خلف صالح امام توانسته کشتی انقلاب اسلامی را به اوج عزت، شکوه و اقتدار برساند/ خداحافظی عبادی با امامت جمعه و مردم شهر چمران

امام جمعه شهر چمران: حضرت امام شخصیتی جامع، شجاع و اعلم بودند/ خلف صالح امام توانسته کشتی انقلاب اسلامی را به اوج عزت، شکوه و اقتدار برساند/ خداحافظی عبادی با امامت جمعه و مردم شهر چمران

امام جمعه شهر چمران گفت: امام (ره) از ویژگی‌های شخصیتی منحصر به فردی برخوردار بودند که ایشان را تبدیل به یک الگو کرده بود.

به گزارش سیف نیوز ،حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر چمران، با تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزده خرداد، اظهار کرد: حضرت امام (ره) بی‌شک یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های سیاسی و مذهبی در تاریخ معاصر کشورمان و چه بسا سراسر دنیا بوده و هستند.

وی افزود: نقش ایشان در هدایت نهضت انقلابی مردم ایران و تشکیل حکومت اسلامی نقش بی‌بدیلی بود. امام (ره) از ویژگی‌های شخصیتی منحصر به فردی برخوردار بودند که ایشان را تبدیل به یک الگو کرده بود.

خطیب جمعه شهر چمران تصریح کرد: ایشان نسبت به فقها و علمای زمان اعلم بودند و در فقاهت، فلسفه، عرفان، اصول و آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی و مظهر نوآوری علمی در فقه و اصول و فلسفه و اخلاق، جامعیت داشتند.

عبادی ادامه داد: صراحت و شجاعت در اعلام مواضع و اجتناب از ملاحظه‌کاری و رودربایستی از ویژگی‌های بارز ایشان بود. امام راحل به مردم اعتماد و اعتقاد حقیقی و صادقانه و از اعماق وجود به مردم و نقش آنها اعتقاد راسخ داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امام اهل اقدام و عمل بر اساس تکلیف و وظیفه بودند، امام معتقد بودند که پیروزی یعنی عمل به تکلیف، زیرا موفقیت در ادای تکلیف است نه لزوماً به نتیجه رسیدن اقدامی که بر اساس تکلیف صورت گرفته است.

امام جمعه شهر چمران گفت: اعتقاد راسخ به قدرت و هدایت الهی در امور و خسته نشدن و پرهیز دادن مسئولان از تظاهر به خستگی از دیگر ویژگی‌ها و خصوصیات امام راحل بود. امام در مسیر و اهداف خود اراده‌ای قوی داشت و در مسیر الهی دچار خستگی و دلسردی نمی شدند و می‌فرمود: کار برای خدا دلسردی ندارد.

عبادی عنوان کرد: ایشان از شکوه ظاهری و مادی و اقتدار و امپراتوری‌های مجهز استکبار هیچ ترسی نداشتند و به جز از قدرت بی‌نهایت ذات اقدس الهی از هیچ قدرت دیگری واهمه نداشتند و با اعتقاد و اعتماد به خداوند متعال می فرمود: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی متذکر شد: خداوند متعال را شاکریم که وقتی نعمت بزرگی همانند حضرت امام را از ملت ایران اسلامی گرفت، خلف صالحی برای هدایت و رهبری این ملت انقلابی همانند حضرت امام خامنه‌ای عزیز که مرجعی بزرگ، آگاه به زمان، عارف و سالک الی الله، مدیر، مدبر و شجاع عنایت کرد که توانسته کشتی انقلاب اسلامی را به اوج عزت، شکوه و اقتدار برساند، برگزید برای ایشان طول عمر با عزت از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم.

خطیب جمعه شهر چمران ادامه داد: الحمدلله امروز پرچم انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان به دست با کفایت ولی امر مسلمین برافراشته شده و این پرچم را ان‌شاءالله به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت بقیةالله الاعظم ارواحنافداه خواهد رساند.

عبادی در فراز دیگری از خطبه‌ها از پایان مأموریت و مسئولیت خود به عنوان امام جمعه شهر چمران خبر داد و گفت: امروز روز سختی برای بنده است چرا که آخرین نماز جمعه‌ای است که در شهر چمران اقامه می‌کنم و ان شاالله در سنگر دیگری به عنوان سرباز اسلام، انقلاب و ولایت خدمت خواهم کرد.

وی اظهار کرد: از اعتماد نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان، عزیزان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و مدیر محترم نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان خوزستان، به این حقیر جهت خدمت در سنگر دیگری صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم در این مسئولیت جدید خادم و نوکر خوبی باشم و شرمنده مردم، شهدا، امام شهدا و ولایت نباشم و در محضر خداوند متعال رو سفید و عاقبت بخیر باشم.

امام جمعه شهر چمران گفت: بنده افتخار می‌کنم که در این چهار سال نوکر و خادم مردم شریف شهر چمران، شهرک بعثت و عشایر غیور و ولایت مدار جراحی بودم و خداوند متعال را شاکرم که توفیق داد بهترین دوران زندگی و جوانی خود را وقف برطرف کردن مشکلات این منطقه کنم که الحمدلله کارهای خوب و بزرگی به سرانجام رسید.

عبادی تأکید کرد: بنده همیشه سعی کردم همدم، سنگ صبور و زبان گویای این عزیزان باشم و از حقوق این مردم نجیب دفاع کنم و در این مسیر ذره‌ای کوتاه نیامدم. مهربانی، لطف و صفای شما عزیزان و عاشقان اهل‌البیت و دوست‌داران نظام و انقلاب را هیچ گاه فراموش نخواهم کرد.

وی متذکر شد: امیدوارم اگر کوتاهی در خدمت به شما عزیزان داشتم بنده حقیر را به بزرگواری خود عفو کرده و از همه شما عزیزان طلب حلالیت دارم و به دعای خیرتان محتاجم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم