شما اینجا هستید

اجتماعی » امام جمعه بندر امام خمینی: منطقه ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب گردشگری پزشکی دارد اما اراده و برنامه‌ای برای تحقق این موضوع وجود ندارد/ سازمان تأمین اجتماعی بابت کدام خدمات درمانی از بیمه‌شدگان شهرستان حق بیمه می‌گیرد

امام جمعه بندر امام خمینی: منطقه ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب گردشگری پزشکی دارد اما اراده و برنامه‌ای برای تحقق این موضوع وجود ندارد/ سازمان تأمین اجتماعی بابت کدام خدمات درمانی از بیمه‌شدگان شهرستان حق بیمه می‌گیرد

امام جمعه بندر امام خمینی گفت: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در حوزه درمان در شهرستان بندر ماهشهر هیچگونه خدمات درمانی نمی‌گیرند و سوال همه این است که سازمان تأمین اجتماعی بابت کدام خدمات درمانی از بیمه‌شدگان حق بیمه می‌گیرد.

حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی با گرامیداشت ۲۵ تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی، اظهار کرد: مردم از این سازمان انتظاراتی دارند که باید مسئولان این سازمان این مطالبات را پیگیری و محقق کنند.

وی افزود: متأسفانه سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان شهرستان بندر ماهشهر عملکرد مطلوب و رضایت‌بخشی نداشته است. بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در حوزه درمان در این شهرستان هیچگونه خدمات درمانی نمی‌گیرند و سوال همه این است که سازمان تأمین اجتماعی بابت کدام خدمات درمانی از بیمه‌شدگان حق بیمه می‌گیرد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی خاطرنشان کرد: تنها بیمارستان تأمین اجتماعی شهرستان بندر ماهشهر هم وضعیت نامطلوبی دارد و از لحاظ تجهیزات پزشکی و پزشک متخصص با کمبودهایی مواجه است. به راستی چرا شهرستانی با این همه ظرفیت و ثروت مردم آن باید برای درمان به استان‌های دیگر مراجعه کنند.

عبادی متذکر شد: این در حالی‌ است که منطقه ما با این همه ثروت و همجواری با کشور عراق و حوزه خلیج فارس ظرفیت این را دارد که به قطب گردشگری پزشکی تبدیل شود اما متأسفانه برای این موضوع برنامه‌ای وجود ندارد.

وی به وضعیت بهداشت و درمان بندر امام خمینی نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه درمانگاه تامین اجتماعی بندر امام خمینی کمبود پزشک و امکانات دارد و به ویژه در شیفت شب این مشکل بیشتر احساس می‌شود که باید برای آن چاره‌اندیشی شود. مسئولان امر بدانند که این موضوع قابل تسامح نیست چرا که با جان انسان‌ها مرتبط است.

امام جمعه بندر امام خمینی ادامه داد: نکته تأسف‌بار این است که زایشگاه راه زینب که از کم‌ترین امکانات درمانی محروم است را با عنوان بیمارستان، معرفی کردند که حتی در حد یک درمانگاه هم نیست و این کار توهین آشکار به مردم است.

عبادی تصریح کرد: بر اساس اسناد موجود از سال ۹۹ قرار بود یک کلینیک تخصصی در شهر بندر امام خمینی (ره) از محل اعتبارات شورای راهبردی احداث شود اما تا به امروز از اجرایی شدن این مصوبه خبری نیست و معلوم نیست اعتبار این پروژه کجا هزینه شده است. از مسئولان درخواست می‌شود اجرایی شدن این مصوبه را پیگیری کنند و حقیر هم تا حصول نتیجه پیگیر این موضوع خواهم بود.

وی یادآور شد: یکی از مطالبات جدی و فوری مردم شریف و انقلابی بندر امام این است که هر چه سریعتر بیمارستان ۶۴ تخت خوابی این شهر تجهیز و راه‌اندازی شود. وضعیت درمان در بندر امام به هیچ وجه مطلوب نیست و مردم در این حوزه مشکلات عدیده‌ای دارند که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

خطیب جمعه بندر امام خمینی عنوان کرد: امروز سازمان تأمین اجتماعی به یک بنگاه بزرگ اقتصادی تبدیل شده و نباید وضعیت خدمات آن در حوزه درمان این‌چنین باشد. امیدواریم مسئولان این سازمان به حوزه درمان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عبادی در فراز دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان به فرمان حضرت امام راحل، گفت: شورای نگهبان بهترین دستگاه در حراست از نظام اسلامی است و به هیچ شکلی نباید تضعیف شود.

وی افزود: امروز ما برای اینکه به وصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «نگذارید این انقلاب به دست نا اهلان بیفتد» عمل کنیم باید برای تصدی همه مسئولیت‌ها نهادی همانند شورای نگهبان داشته باشیم تا هیچ نا اهلی نتواند در نظام مقدس اسلامی مسئولیت بگیرد و حقوق مردم را ضایع کند.

امام جمعه بندر امام خمینی در پایان اضافه کرد: این را همه بدانند هر شخصی در هر جایگاهی که باشد و شورای نگهبان را تضعیف کند گناه نابخشودنی مرتکب شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم