شما اینجا هستید

اجتماعی » چرا صنایع پتروشیمی ، به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمی کنند ؟/ صنایع پتروشیمی در سایه امنیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان مشغول به فعالیت هستند/ صنایع چرا پاسخگوی مطالبه به حق مردم نیستند ؟

چرا صنایع پتروشیمی ، به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمی کنند ؟/ صنایع پتروشیمی در سایه امنیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان مشغول به فعالیت هستند/ صنایع چرا پاسخگوی مطالبه به حق مردم نیستند ؟

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرماهشهر گفت : متأسفانه در این شهرستان ، به دلیل نبود ساز و کار لازم ، نبود مطالبه گری جدی در حوزه فرهنگ و هنر و عدم وجود تعامل سازنده صنایع با مجموعه مدیریتی شهرستان ، مسئولیت اجتماعی بسیار کم رنگ بوده است به نحوی که امروزه یکی از مطالبات و دغدغه های جدی رسانه ها ، مردم و مدیران شهری ، این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد .

به گزارش سیف نیوز،ظرفیت هایی مانند سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) ، ۴۰ اسکله فعال ترانزیتی و شرکت های متعدد خصوصی ، یک شهرک صنعتی و ۲۵ شرکت پتروشیمی که اگر به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند تحولی شگرف در شهرستان رخ می دهد و شاهد محرومیت نخواهیم بود و پیرو آن شاهد پیشرفت و توسعه در شهرستان خواهیم بود .

در ایـن شهرستان ، شرکت ها و صـنایع ، مسئولیت اجتماعی خود را به اختصاص اعتبار ناچیز به صندوق شورای راهبردی شـهرستان خلاصه نموده و در بسیاری از موارد این اعتبارات جذب نشده و حتی حاضر به پاسخگویی نیز نیستند .

عدول شرکت ها و صنایع از وظیفه ذاتی خود ، نشان از تخطی از اصول اخلاقی است زیرا تعهد بنگاه به محیط پیرامون خود باید بر اساس مدیریت اخلاقی یا اقتصاد اخلاقی پایه ریزی شده باشد .

سید احمد محفوظیان ، ضمن گلایه از عدم مسئولیت پذیری صنایع ، خواستار شفافیت در ارائه گزارش خدمات اجتماعی شرکت ها در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان شد ؛ با توجه به حضور و درخشش هنرمندان و گروه های هنری شهرستان در عرصه ملی و بین المللی ، شوربختانه هیچ گونه التفات و توجهی به هنرمندان که در شرایط کنونی جامعه ، میدان را خالی نکرده و برای شهرستان افتخار آفرینی کردند ، نشد .

وی در ادامه گفت : در دوران بحران مالی و اقتصادی ، شرکت ها باید به دنبال گسترش فعالیت های مرتبط با مسئولیت اجتماعی خود باشند ، زیرا چنین بحران هایی تأثیر قابل توجهی برگروه های آسیب پذیر دارند .

دو آمفی تئاتر شهید آوینی بندرماهشهر و مهر بندرامام خمینی(ره) در حال نابودی هستند ؛ گلایه هنرمندان در حوزه هنر بسیار به جا و به حق می باشد ، درخشش گروه های هنری در حوزه های مختلف هنری ، نشان از سرزندگی هنر در شهرستان است که متأسفانه عدم توجه مدیران صنایع را در پی دارد .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر گفت : بیش از دو سال است که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر و بندرامام خمینی(ره) از بودجه صنایع استفاده نکرده اند .

رئیس حوزه هنر شهرستان با اشاره به طرح بسیار مفید و فرهنگی تحکیم بنیان خانواده که گروه هدف گسترده ای را تحت پوشش قرار داده بود ، گفت : متأسفانه با تغییر ساختار مدیریت شرکت صنایع پتروشمی خلیج فارس ، این طرح تعطیل شد و هیچ کس هم حاضر به پاسخگویی نشد و حدود دو سال است که این بی توجهی به فرهنگ و هنر شهرستان ادامه داشته است .

محفوظیان در پایان گفت : با توجه به کمبود سرانه فرهنگی هنری در حاشیه و شهرک های شهر و مسکن مهر دو شهر بندرماهشهر و بندرامام خمینی(ره) ، می طلبد که صنایع پتروشیمی منطقه به این مقوله ورود کرده و همان گونه که اقدام به ساخت مرکز بهداشتی و مدرسه می کننند ، ساخت کتابخانه ، سالن پلاتو ، نگارخانه و غیره را نیز در دستور کار خود قرار دهند و با این کار در تداوم امنیتی که در سایه فرهنگ و هنر در شهر وجود دارد سهیم و شریک شوند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم