شما اینجا هستید

اجتماعی »  سید سلمان هاشمی:روز قدس،روز انعکاس صدای مظلومیت ملت فلسطین در کشورهای مختلف است/پیشرفت یک کشور به تعلیم و تربیت گره خورده است/ارتقای امنیت شغلی کارگران و اشتغال جوانان در گرو برچیدن بساط دلالان نیروی انسانی است

سید سلمان هاشمی:روز قدس،روز انعکاس صدای مظلومیت ملت فلسطین در کشورهای مختلف است/پیشرفت یک کشور به تعلیم و تربیت گره خورده است/ارتقای امنیت شغلی کارگران و اشتغال جوانان در گرو برچیدن بساط دلالان نیروی انسانی است

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: ارتقای امنیت شغلی کارگران،تا وقتی که بساط دلالی نیروی انسانی جهت اشتغال جوانان جمع نشود و نیرو های غیر بومی جایگزین نیروهای جوان و توانمند بومی شهرستان شوند،معضل بیکاری جوانان شهرستان همچنان پابرجاست.

به گزارش سیف نیوز ؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت روز جهانی قدس؛اظهار کرد: روز قدس روز مستضعفان است،روز جهانی قدس روز انزجار از ستم و بیزاری از ستمگران است،روز انعکاس صدای مظلومیت ملت فلسطین در کشورهای مختلف است.

وی افزود: مسجد الاقصی قبله اول مسلمین و زیارتگاه بسیاری از انبیای الهی است و یکی از مکانهای مقدس مسلمانان است که مختص افرادی که در آنجا زندگی می کنند نیست؛ بلکه متعلق به تمامی معتقدان است و همه در آن حقی دارند. لذا هیچ کس حق گذشت از قبله اول مسلمین را ندارد.

هاشمی ادامه داد: از مهم‌ترین نتایج و دستاوردهای روز جهانی قدس‌ بیداری اسلامی کنونی در جهان اسلام است، شمارش معکوس برای نابودی رژیم صهیونیستی آغاز شده است و وعده خداوند در خصوص پیروزی ملت‌ های مظلوم بر حکومت‌ های سفاک و ظالم به زودی محقق خواهد شد.

امام جمعه شهرک طالقانی با تبریک فرارسیدن ۱۲ ارديبهشت ماه؛روز معلم؛بیان کرد: معلمان، اساتید حوزه و دانشگاه باید، شخصیت شهید مطهری را الگوی خود برای پرورش نسل آینده در جامعه قرار دهند و نگذارند این شخصیت به فراموشی سپرده شود.

وی با تاکید بر تکریم جایگاه استاد و معلم؛عنوان کرد: پیشرفت یک کشور به تعلیم و تربیت گره خورده است،همه باید منزلت و جایگاه معلم و عالمان را در جامعه معرفی کنیم زیرا آنان پرچمدار فرهنگ غنی اسلام و اهل بیت علیهم السلام هستند.

هاشمی در ادامه گفت: در باب اهمیت منزلت معلم ،حضرت امیر مؤمنان علی علیه السلام به مسلمانان سفارش می کرد که به پاس خدمات این گروه ارزشمند در هر مقامی که باشند، آنان را همانند پدر خود گرامی بدارند و در این زمینه فرمود: به پاس گرامی داشت پدر و معلم خود به پا خیز! گرچه پادشاه باشی،باید حرمت معلمان ، دانشمندان و علمای دینی حفظ شود ، زیرا شکستن حرمت انان باعث سقوط فرهنگ یک جامعه خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی با اشاره به نهم اردیبهشت ماه روز شوراها؛خاطرنشان کرد: شورای شهر کارآمد باید چند ویژگی مهم داشته باشد، بررسی مشکلات و آسیب‌ های شهر و ریشه‌‌ یابی آنها و برنامه‌ ریزی جهت رفع عقب‌ ماندگی‌ های شهر،تلاش جهت ارتقای جایگاه فرهنگی و دینی شهر،تعامل مستمر با اساتید، روشنفکران و جوانان اهل فکر و نخبگان،توجه خلاقانه به زیباسازی شهر و ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی و ورزشی از جمله ویژگی های مهم کاری شوراهاست.

سیدسلمان هاشمی با اشاره به فرارسیدن روز کارگر؛بیان کرد:ارتقای امنیت شغلی کارگران،تا وقتی که بساط دلالی نیروی انسانی جهت اشتغال جوانان جمع نشود و نیرو های غیر بومی جایگزین نیروهای جوان و توانمند بومی شهرستان شوند،معضل بیکاری جوانان شهرستان همچنان پابرجاست.

وی تاکید کرد: وظیفه وزارت کار است که باید با جدّیت هر چه تمامتر نسبت به رفع نگرانی و ارتقای امنیت شغلی کارگران، قدم مثبت بردارد. معلمان و کارگران را در تقویت فرهنگ و اقتصاد نقش آفرین توصیف و بررفع مشکلات معیشتی آنان تاکید کردند.

امام جمعه شهرک طالقانی در انتقاد به برخی کارهای نمایشی و پروژه های نیمه تمام در شهرک طالقانی؛یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمود: مسئولان را از کارهای نمایشی برحذر بدارید، بارها مشاهده نمودیم در خیلی از کلنگ زنی ها و هدر دادن پول بیت المال از جمله رها کردن سالن ورزشی چند منظوره در زمین موسوم به شصت هکتاری که کلنگ زنی این مجموعه در ماه مبارک رمضان با حضور مسولین استانی دولت قبل در ۹ خرداد ۱۳۹۸ چیزی جز کار نمایشی نبود.

سید سلمان هاشمی با اشاره به زکات فطره امسال؛گفت: زکات فطره امسال سه کیلو گندم،برنج یا قیمت آنها مبلغ چهل هزار تومان است.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان گفت: نماز عید فطر در صورت مساعد بودن جو مانند سال های گذشته در مدرسه شهید مصطفی خمینی ساعت هفت صبح برگزار می شود.

مجتبی حیدری کیا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم