شما اینجا هستید

اجتماعی » اجرای ده‌ها برنامه ویژه هفته دفاع مقدس توسط سپاه ناحیه مقاومت بسیج در شهرستان بندر ماهشهر

اجرای ده‌ها برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در شهرستان بندر ماهشهر/ عملیات ثامن‌الائمه در پارک مجیدیه شبیه‌سازی می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج بندر ماهشهر از اجرای ده‌ها برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سیف نیوز، سرهنگ عبدالله خیران‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های ویژه دفاع مقدس در شهرستان بندر ماهشهر را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر افتخاری که در هر عرصه‌ای به دست آورده مرهون خون پاک شهدا است که جان و مال خود را فدای عزت و اقتدار میهن اسلامی کردند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: تمام اقشار مردم در همه عرصه‌ها از جمله دفاع مقدس به خوبی نقش‌آفرینی کرده‌اند و از همه این اقشار شهید داده‌ایم.

خیران‌پور با بیان اینکه دشمنان دست از دشمنی و عداوت با ایران اسلامی بر نداشته‌اند افزود: اکنون نیز همه باید همچون دوران دفاع مقدس در صحنه حضور داشته باشند و با همان روحیه در جهت پیشرفت کشور تلاش کنند.

وی متذکر شد: تاکتیک‌های دشمن متفاوت شده و در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، قومیتی و … دست به توطئه و دسیسه می‌زنند و تلاش می‌کنند از راه‌های مختلف به نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستاوردهای بی‌بدیل آن ضربه وارد کنند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر به کنگره بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این همایش بزرگ خاری دردناک در چشم دشمنان است. دشمنان فتنه کردند تا بتوانند این حرکت عظیم را متوقف کنند اما به برکت نام امام حسین (ع) و با همدلی ملت ایران و عراق تمام این توطئه‌ها نقش بر آب و خنثی شد.

خیران‌پور در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، به منویات رهبر معظم انقلاب در این باره اشاره و اظهار کرد: بنا به تأکید معظم‌له، هفته دفاع مقدس باید بطور ویژه دیده شود، که در راستای لبیک به این فرمان امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، برنامه‌های بسیار متنوعی برای اجرا در شهرستان بندر ماهشهر برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها از ۳۰ شهریور با دیدار میلیونی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با رهبر معظم انقلاب به صورت تصویری و ویدئوکنفرانس در حسینیه ثارالله منطقه سوم نیروی دریایی سپاه آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: دیدار با ائمه جمعه شهرستان بندر ماهشهر در قالب برنامه تجدید میثاق با ولایت، صبحگاه مشترک در منطقه سوم ندسا و نمایش اقتدار نیروهای مسلح، مراسم عطرافشانی مزار شهدا، حضور منسجم بسیجیان در نماز جمعه این هفته و … بخشی از ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان است.

خیران‌پور یادآور شد: شبیه‌سازی عملیات ثامن‌الائمه در پارک مجیدیه توسط منطقه سوم نیروی دریایی سپاه و با همکاری سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر در تاریخ هفتم و هشتم مهرماه برنامه بزرگی است که تدارک دیده شده و مردم می‌توانند با حضور در این برنامه با نقش بی‌بدیل این شهرستان در عملیات آزادسازی آبادان آشنا شوند.

وی متذکر شد: همچنین ده‌ها برنامه دیگر در سطوح مختلف برنامه‌ریزی شده که در هفته دفاع مقدس در شهرستان بندر ماهشهر اجرا خواهد شد. یادواره محله محور شهدا، نواختن زنگ مقاومت، توزیع بسته‌های نوشت ‌فزار و کمک معیشتی بین اقشار محروم و … بخشی از این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر تأکید کرد: باید با اجرای این برنامه‌ها فرهنگ ایثار، شهادت و خودباوری را بین نسل جوان انتقال دهیم. دشمنان تلاش می‌کنند این فرهنگ‌ها را کمرنگ کنند و ما نباید اجازه دهیم این اتفاق بیافتد.

خیران‌پور با اشاره به نقش اصحاب رسانه در حفظ و انتقال این فرهنگ، بیان داشت: رسانه‌ها باید کمک کنند تا برنامه‌های با کیفیت‌تری را اجرا کنیم و در انجام مأموریت‌ها و رسالت خود اصحاب رسانه را بیشتر در کنار خود ببینیم.

وی در پایان اضافه کرد: اقدامات بسیار خوبی از جمله ساخت مسکن محرومان در شهرک مدنی بندر ماهشهر، اعزام ۱۰ هزار نفر به اردوهای مختلف زیارتی و فرهنگی، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تربیتی بخش کوچکی از عملکرد سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم