شما اینجا هستید

ایران » تأکید مجدد رییس جمهور بر ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی
گروه : ایران , سیاسی

تأکید مجدد رییس جمهور بر ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی

رییس جمهور بر ساماندهی کارکنان تأکید کرد و تنوع در نحوه بکارگیری نیروی انسانی و پرداخت حقوق‌های متنوع و نامتناسب را پسندیده ندانست.

به گزارش شناسنامه قانون، رييس جمهور، روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت در بخشی از سخنان خود موضوع ساماندهی نیروی انسانی و لزوم تحول در نظام اداری کشور را مطرح کرد.

آقای رئیسی در این رابطه گفت: تنوع در نحوه بکارگیری نیروی انسانی و پرداخت حقوق‌های متنوع و نامتناسب، پسندیده نیست و باید ساماندهی جدیدی با هدف اجرای عدالت ایجاد شود که در آن امور همه کارکنان دستگاه‌ها از جمله در زمینه پرداخت‌ها، آموزش و افزایش بهره‌وری، رصد و نظارت شود.

 

سابقه تأکید رییس جمهور بر ساماندهی کارکنان در جلسه رأی اعتماد وزیران

پیش از این، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نوبت دوم سخنرانی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز به این امر تأکید کرده بود.

ایشان گفته بود: ما در مساله کارمندان در ادارات خرید خدمت، شرکتی، پیمانی، استخدام رسمی را داریم که در یک اتاق ۶-۷ نفر نشسته‌اند هم حقوق‌های آنها و هم ارتباطات سازمانی و کارهای سازمانی آنها متفاوت است بنابراین مساله کارکنان دولت جزو اولویت‌های ما است. یک وقتی هم یک نظام هماهنگ پرداخت در کشور تصویب شد که در ادارات به آن نظام ناهماهنگ پرداخت می‌گفتند حقیقت هم همین بود.

وی با بیان اینکه عدالت در پرداخت برای دولت بسیار مهم است، خاطرنشان کرده بود: اگر یک قشر حقوقشان اصلاح می‌شود باید به حقوق اقشار دیگر هم توجه شود. من به نمایندگان می‌گویم که موکلین شما در سراسر کشور هم از شما و هم از من به عنوان خدمتگزارشان توقع دارند اگر به یک قشر توجه می‌کنیم، تصور نکنیم که این قشر تمام کشور است باید به اقشار دیگر هم توجه کنیم وگرنه به یک قشر توجه می‌شود و به اقشار دیگر توجه نمی‌شود.

رئیسی در جلسه رأی اعتماد وزرای دولت سیزدهم گفته بود: اینکه من در برخی جلسات گفته‌ام متناسب‌سازی حقوق دریافتی با تورم امری است که باید شامل همه دستگاه‌ها شود یعنی متناسب‌سازی حقوق دریافتی مشخص شود. این یکی از جلوه‌های عدالت است. ما کسانی را داریم که دکترا دارند و به عنوان کارمند کار می‌کنند و در همان جا، آقا یا خانمی همین مدرک را با کارآمدی خاص خودش دارد و در نوع پرداخت متفاوت است در همه ادارات و سازمان‌ها و بخش‌ها هم است. برای اصلاح بسیاری از مسائل، کشور بهترین فرصت را دارد به نظر من همکاری دولت و مجلس می‌تواند بسیاری از گره‌ها که در کشور برای شما تبدیل به یک مسئله شده است.

وی تأکید کرده بود: با همکاری مجلس و بسیاری از دلسوزان در دانشگاه‌ها و محافل علمی می‌توان اقدام کرد ما هم آمادگی داریم اگر کار کاملا کارشناسی شده و مبتنی بر قوانین و مقررات باشد در میدان، اجرا کننده باشیم و باکی نداریم چه به ما بگویند و چه نگویند. اجرای عدالت مشکلاتی دارد اما به ما آموختند و در سیره ائمه هم هست پس برای اینکه هم خودمان و هم امکانات‌مان را برای اجرای عدالت هزینه کنیم آمادگی داریم. اجرای عدالت می‌تواند اساس تحول در دولت را شکل دهد و آن وقت خواهید دید که سنی، شیعه، روستایی و شهری نخبه اجتماعی راضی خواهند بود.

رییس‌جمهور در پایان گفته بود: برای ما مهم این است که عدالت را اجرا می‌کنیم ممکن است عده‌ای از ما ناراحت شوند اما آنچه برای ما مهم است رضایت عموم مردم و شهروندان است. کسانی که نسبت به آنان تکلیف داریم و بر گردن ما حق دارند و ما باید وظیفه تکلیفی خود را انجام دهیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری سیف | تحلیل رویداد های مهم